شهركرد- ایرنا- مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور گفت: تصفیه خانه شهر سامان چهارمحال و بختیاری تابستان سال آینده تكمیل و وارد مدار می شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز شنبه در دیدار از تصفیه خانه شهر سامان و بررسی روند اجرای این طرح اظهار داشت: محدودیتی در تخصیص بودجه و تكمیل تصفیه خانه شهر سامان وجود ندارد و تلاش می شود در كمترین زمان ممكن این طرح به بهره برداری برسد.
وی تصریح كرد: با توجه به اهمیتی كه این تصفیه خانه در تامین آب شرب مردم این منطقه دارد، تلاش می شود تا تمهیدات لازم برای تكمیل این طرح بزودی فراهم و در سال آینده مردم از منافع آن بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تصفیه خانه شهر سامان با ظرفیت 23 هزار و 500 مترمكعب در شبانه روز ( 120 لیتر بر ثانیه) از سال 90 آغاز شده و تاكنون از 65 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار است.
تاكنون 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده و برای تكمیل آن به 100میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
این تصفیه خانه نیاز آب شرب جمعیتی حدود 30 هزار نفر را در شهرستان سامان تامین می كند.
دیدار از عملیات ارتقای و توسعه تصفیه خانه فاضلاب های شهرهای فارسان، باباحیدر و پردنجان، كلنگ زنی شبكه فاضلاب شهر باباحیدر، كلنگ زنی شبكه فاضلاب شهر اردل و افتتاح مجتمع آبرسانی روستای لیبرابی شهرستان اردل از دیگر برنامه های سفر یكروزه مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور به استان چهارمحال و بختیاری است.
شهر سامان مركز شهرستان سامان در 20 كیلومتری شهركرد قرار دارد و یكی از مناطق گردشگری این استان در حاشیه رودخانه زاینده رود است.
6199/2097/7363