كاشان - ايرنا - طرح ساخت بيمارستان تامين اجتماعي در كاشان كه از سال 86 به جد در دستور كار قرار گرفت، پس از گذشت 11 سال همچنان در گير و دار جانمايي مي باشد.

به گزارش ايرنا، بيمارستان شهيد بهشتي كاشان سال 80 با استناد به تبصره 10 قانون بودجه، خارج از سطح بندي خدمات درماني سازمان تامين اجتماعي تشخيص داده شد و در چارچوب سطح بندي خدمات درماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار گرفت.
بر اساس مصوبه هيات وزيران، تصويب نامه شوراي عالي تامين اجتماعي و در اجراي صورتجلسه بيمارستان شهيد بهشتي به انضمام تمام متعلقات آن، اين مجموعه در سال 83 به دانشگاه علوم پزشكي واگذار شد.
مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: پس از واگذاري بيمارستان به دانشگاه، بيمارستان شبيه خواني سال 83 به صورت استيجاري در اختيار تامين اجتماعي قرار گرفت تا اين سازمان پس از جانمايي نسبت به ساخت بيمارستاني جديد اقدام كند.
عليرضا افشار افزود: طرح ساخت بيمارستاني 60 تختخوابي در شهرك 22 بهمن سال 86 آغاز شد اما با وجود پيشرفت فيزيكي 15 درصدي، به علت جانمايي نامناسب و ضعف هاي فني در سازه متوقف گرديد.
وي عنوان كرد: اجراي طرح با توجه به اين شرايط از دستور كار سازمان تامين اجتماعي خارج شد تا در نهايت سال 91 جانمايي بيمارستان در مكاني ديگر و ساخت مجموعه پس از تصويب در هيات مديره سازمان با نقشه هاي جديد تصميم گيري شد.
مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان گفت: از سال 91 تا كنون به دنبال زمين مناسب براي ساخت بيمارستان تامين اجتماعي هستيم چرا كه بسياري از زمين هاي پيشنهادي مناسب نبوده است.
وي يادآور شد: يكي از زمين ها محل شركت ريسندگي در خيابان كارگر كاشان بود كه به علت بدهي در توقيف سازمان تامين اجتماعي مي باشد.
افشار اضافه كرد: كارهاي فني اين قطعه زمين بر اساس تهاتر در مرحله انتقال به سازمان تامين اجتماعي صورت گرفته و حتي استاندار و فرماندار نيز بر اساس صورتجلسه با تغيير كاربري موافقت كرده بودند اما هيچ حركت مثبتي براي تسهيل در واگذاري از سوي هيات مديره شركت انجام نشد.
وي تصريح كرد: با وجود تغيير مديران سازمان تامين اجتماعي، منابع مالي ساخت بيمارستان در جاهاي ديگري هزينه شده و در نهايت نيز زمين شركت ريسندگي كاشان از سوي هيات مديره قطعه بندي و به افراد حقيقي فروخته شد.
مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان تاكيد كرد: پيگيري هاي بسيار به نتيجه اي نرسيد و قرار شد تا زمين ديگري براي ساخت بيمارستان تامين اجتماعي جانمايي شود كه با توجه به قيمت كارشناسي توافقي به دست نيامد.
وي ادامه داد: براي ساخت بيمارستان تامين اجتماعي كاشان تا كنون نزديك به 16 قطعه زمين در مكان هاي مختلف معرفي شده اما به علت نداشتن استانداردهاي لازم براي ساخت بيمارستان از سوي كارشناسان سازمان تامين اجتماعي رد شده است.
افشار گفت: ساخت بيمارستان در كنار بيمارستاني ديگر هم از نظر مديريت بحران نادرست است و بايد مركزهاي درماني دور از اتوبان، كابل برق فشار قوي، ريل راه آهن، مسير رودخانه، گسل، قنات و صنايع آلاينده جانمايي شوند.
وي همچنين برخورداري از چند راه دسترسي، فاصله مناسب تا شهر، فضاي سبز و پاركينگ، محل اسكان پزشكان و اقامت همراه بيماران را از ويژگي هاي بيمارستاني استاندارد برشمرد و تاكيد كرد: فقدان توجه به هر يك از اين موارد، بخشي از اعتبار بيمارستان را زير سوال مي برد.
مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان افزود: جمعيت زير پوشش در شمال استان اصفهان افزون بر 380 هزار نفر بيمه شده است اما در ساخت بيمارستان جديد بايد پيش بيني افزايش جمعيت و معين بودن اين شهرستان در شرايط بروز حادثه ها و بحران ها در سال هاي آينده نيز مورد توجه قرار بگيرد.
وي يادآور شد: واحدهاي زير پوشش هم اكنون شامل بيمارستان تامين اجتماعي (شبيه خواني)، پلي كلينيك تخصصي بوعلي، درمانگاه عمومي آران و بيدگل، درمانگاه شهداي نطنز و كميسيون هاي پزشكي و طب كار و دفتر اسناد پزشكي مي باشد.
بيش از 76 هزار نفر بيمه شده در بخش خدمات درمان مستقيم و 304 هزار نفر نيز در بخش درمان غير مستقيم زير پوشش مديريت درمان تامين اجتماعي كاشان هستند.
كاشان در 200 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
6136/8123