تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

دزفول - ايرنا - رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان دزفول گفت: 14 وقف جديد شامل حسينيه، مسجد، مغازه و منزل از ابتداي امسال تاكنون در دزفول ثبت شده است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مجتبي خميدي عصر شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف در اداره اوقاف و امور خيريه دزفول احياي موقوفات را از فعاليت هاي اين اداره عنوان كرد و افزود: سازمان اوقاف با اجراي امينانه موقوفات توجه ويژه اي به وقف دارد.
وي به سابقه 400 ساله وقف در دزفول اشاره كرد و گفت: افراد و نهادهايي كه به اوقاف بدهي دارند بايد در پرداخت بدهي خود تعجيل كنند در غير اين صورت نام آنها رسانه اي خواهد شد.
رئيس اوقاف و امور خيريه دزفول در خصوص نحوه هزينه نذوراتي كه در ضريح امامزاده ها انداخته مي شود، افزود: اين نذورات صرف فعاليت هاي فرهنگي، عمراني وجاري مي شوند و هيچ پولي خارج از امامزاده هزينه نمي شود.

** خيرين در اجراي طرح جامع سبزقبا ورود كنند
حجت الاسلام خميدي با بيان اينكه قرارداد نما و گلدسته هاي سبزقبا امسال منعقد و سال آينده اجرا مي شود، گفت: ابتداي محرم عمليات كاشي كاري گنبد سبزقبا به اتمام رسيد و كاشي كاري رواق برادران انجام شده و تا پايان آذرماه نيز كاشي كاري رواق خواهران نيز تكميل مي شود.
وي افزود: تا پايان امسال تعدادي از بقعه ها از جمله بقعه فراش و تا پايان سال آينده همه بقاع دزفول زيرنظر اوقاف قرار مي گيرند.
رئيس اوقاف و امور خيريه دزفول به فعاليت هاي اقتصادي اوقاف نيز اشاره كرد و گفت: 25 موقوفه در راستاي سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي در نظر گرفته شده است كه اگر اين موقوفه ها قابليت داشته باشند سرمايه گذاري از طريق آنها آغاز خواهد شد.
وي اعزام مبلغ از قم به دزفول و اجراي طرح خيمه هاي معرفت در ايام فاطميه، نوروز، ماه رمضان، تابستان، ماه محرم و صفر را از اقدامات اوقاف دانست و افزود: ويزيت رايگان پزشك عمومي و متخصص در بقعه سبزقبا و بن جعفر از ديگر اقدامات اين اداره مي باشند.
حجت الاسلام خميدي گفت: همايش تجليل از واقفان و برگزيدگان قراني در 23 آبان ماه برگزار مي شود.
7278/3022