رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت خواستار تلاش بيشتر متوليان امر براي آشنايي جوانان و نوجوانان با فرهنگ ديني شد و گفت: مسجد يكي از نمادهاي مكاني ترويج دين در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله فلاحتي روز يكشنبه در همايش يك روزه توانمندسازي اركان مساجد سطح يك استان در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گيلان، با قدرداني از تلاش متوليان امر فرهنگي جامعه در مساجد اظهار كرد: اكنون در نظام جمهوري اسلامي قرار داريم و اين شرايط با وضعيت قبل از انقلاب اسلامي تفاوت دارد.
وي به محدود بودن شرايط براي فعاليت هاي فرهنگي و ديني قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: امروز تمام ابزارهاي لازم در اختيار متوليان فرهنگي قرار دارد و ديگر كسي نمي تواند در اين زمينه بهانه و عذري داشته باشد.
امام جمعه رشت با اشاره به استفاده آحاد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان از ابزارهاي رسانه اي و موبايلي بيان كرد: رسانه هاي مكتوب و صدا و سيما در حال كهنه شدن هستند و اكنون اطلاعات در جيب مردم قرار دارد.
آيت الله فلاحتي مسجد را بهترين شرايط مكاني مشروع براي ترويج دين عنوان كرد و گفت: امام جماعت، هيات امنا، مردم و پايگاه هاي مقاومت رسالت بزرگ ترويج فرهنگ ديني در مساجد را به عهده دارند.
نماينده ولي فقيه در گيلان با تاكيد بر لزوم برنامه داشتن چهار ضلع مذكور در مساجد خاطرنشان كرد: با استفاده از كتاب و سنت مي توان نيروهاي پراكنده را در كنار همديگر تجميع كرد.
آيت الله فلاحتي به جديد بودن قرآن و احاديث پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) با توجه به هجمه هاي دشمن در دنياي معاصر اشاره كرد و يادآور شد: در دنيايي كه دين مي تواند تاثير شگرفي درون مردم بگذارد داراي دو گوهر گرانبهاي كتاب و سنت هستيم و اين امر نشان مي دهد در تمام عرصه ها از استغناي دروني برخورداريم.
وي با بيان اينكه متوليان مساجد بايد شناخت عميقي از اسلام داشته باشند، اظهار كرد: امروز دنيا تشنه معنويت است و بايد تلاش كنيم داده هاي اسلام به ملت ها عرضه شود.
امام جمعه رشت بر رصد دردهاي جوانان توسط مساجد تاكيد كرد و افزود: روش عرضه شيوه هاي فرا گرفته خود به ديگران را بايد ياد بگيريم ضمن اينكه هم انديشي و استفاده از انديشمندان مختلف در شناساندن عميقانه دين به جامعه حايز اهميت است.
آيت الله فلاحتي در ادامه با اشاره به اينكه بزرگ ترين پروسه كاري در هر استان شوراي فرهنگ عمومي است، بيان كرد: برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت فرهنگي براي گيلان داريم اما هنوز اين طرح ها به مرحله عملياتي نرسيده است.
وي به تشكيل ستاد امور مساجد گيلان در مصلاي رشت اشاره كرد و گفت: مسجد متعلق به مردم است و اين مردم هستند كه براي خود تصميم مي گيرند و ستاد امور مساجد براي برون رفت از بحران ها ايجاد شده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان با بيان اينكه تمام افراد براي انتقال دردها و چاره انديشي براي مشكلات در مساجد با هم تعامل دارند، تصريح كرد: نهادهاي نظارتي براي بررسي امور و مشكلات مساجد در كنار همديگر هستند.
7296/2007/
Attachments area