اهواز-ايرنا- مدير كل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان گفت: اداره كل راه آهن جنوب با اتاق اصناف براي حمل بار و كالا به خوزستان تفاهم نامه منعقد كنند تا براي حمل و نقل بار به استان دچار مشكل نشويم.

به گزارش ايرنا اميد بن عباس روز يكشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهي اقتصادي خوزستان در سرسراي استانداري بيان كرد: استفاده از حمل بار ريلي در تامين كالاي مورد نياز بازار استان بسيار اهميت دارد و مانع از تاخير ورود كالا مي شود.
وي گفت: ايستگاه ريلي كارون در اهواز براي تخليه بار و كالا استفاده مي شود كه لازم است محوطه سازي و شرايط اين ايستگاه براي تخليه بار با حجم بالا فراهم شود تا در حمل و نقل كالا به خوزستان كمك كند.
بن عباس افزود: اداره كل راه آهن جنوب گزارشي از حجم باري كه در يك ماه گذشته تحويل گرفته ارايه دهد و براي افزايش حمل بار ريلي نيز تمهيداتي را اتخاذ كند.
مدير كل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان همچنين درادامه به نحوه برخورد با واحدهاي صنفي متخلف اشاره كرد و گفت: بايد بر اساس ماده 28 قانون نظام صنفي (آيين‏نامه اجرايي تعطيل موقت واحدهاي صنفي) با واحدهاي صنفي متخلف برخورد شود.
بن عباس ادامه داد: اجراي ماده 28 براي متخلفان صنفي، مصوبه شوراي تامين است و اين موضوع به اطلاع تمام واحدهاي صنفي رسانده شده لذا هيچ گونه قصوري پذيرفته نيست و اگر يك واحد صنفي به طور مثال گرانفروشي كرده باشد، ماده 28 بايد براي آن واحد صنفي اجرايي شود.
مدير كل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان با اشاره به اينكه 40 هزار واحد صنفي در خوزستان وجود دارد گفت: بازرسي ها در خوزستان بايد به صورت فشرده انجام بگيرد و تعداد زيادي از اين تعداد واحد صنفي در خوزستان بررسي شوند تا شاهد كمترين تخلف در استان باشيم.
بن عباس با اشاره به موضوع ورود گوشت منجمد به خوزستان بيان كرد: گوشت منجمد با سختي فراوان وارد كشور و استان مي شود تا با قيمت مصوب 290 هزار ريال به دست مصرف كننده برسد، اما متاسفانه با بررسي انجام گرفته با كيلويي 500 هزار ريال در بازار فروخته مي شود.
مدير كل هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان افزود:بر اساس اعلام اداره كل دامپزشكي خوزستان امسال توليد گوشت قرمز و مرغ كاهش يافته كه جهاد كشاورزي بايد در اين خصوص پاسخگو باشد.
وي گفت:بايد در كمترين زمان ممكن با افراد متخلف برخورد شود و نتيجه كار به قرارگاه فرماندهي اقتصادي خوزستان اعلام شود.
جانشين قرارگاه فرماندهي اقتصادي خوزستان افزود: اداره كل تعزيرات حكومتي گزارشي از وضعيت پرونده ها بر اساس نوع رسته هاي صنفي، نوع تخلف، احكام صادره و نتايج حاصل شده را تهيه و در جلسات قرارگاه ارايه كند؛ همچنين سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان پرونده هايي كه هنوز تعيين تكليف نشده اند را به اداره كل تعزيرات حكومتي ارايه كنند.
وي در ادامه با تاكيد بر افزايش توزيع كالا در خوزستان گفت: شبكه توزيع كالا تعريف شده است ، و بر اساس بخشنامه ستاد تنظيم بازار توزيع كالا بايد انجام شود و هيچ كالايي در انبار نبايد نگهداري شود تا شاهد افزايش قيمت در بازار نباشيم.
7158/ 6037