سمنان- ايرنا- رئيس انجمن بازيگران خانه تئاتر ايران گفت: تئاتر ملي در شرايط كنوني در ايران وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، بهزاد فراهاني شامگاه يكشنبه در آيين اختتاميه بيست و نهمين جشنواره تئاتر استان سمنان در تالار تئاتر اين شهر، افزود: در كشور تئاتر ملي وجود ندارد و به عبارتي تلويزيون ملي وجود ندارد و بايد مسوولان بپذيرند صدا و سيما عملكرد خوبي ندارد.
به گفته وي، اكنون تئاتر در كشور جايگاه واقعي خود را در رسانه ملي به منظور اثرگذاري پيدا نكرده است.
رئيس انجمن بازيگران خانه تئاتر ايران گفت: تئاتر بهترين ابزار رواني براي اثرگذاري و اهرمي براي انتقال مفاهيم به جامعه است.
وي افزود: تئاتر با وجود اثرگذاري و مزايايي كه دارد هنرمندان آن به لحاظ اقتصادي دچار مشكل و تنگنا هستند و لازم است مسوولان به عرصه هنر بيش از گذشته توجه كنند.
فراهاني اظهار داشت: تئاتر هنر نمايشي است كه در فرهنگ سازي و انتقال مفاهيم به جامعه هدف اثرگذار است اما در صدا و سيما تئاتر پخش نمي شود و اكنون اين هنر مورد بي توجهي قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: تشكيل خانه تئاتر موجب حفظ منافع صنفي، افزايش همنشيني و همبستگي مي شود از اين رو ضروريست هنرمندان براي تشكيل خانه تئاتر در استان هاي خود تلاش كنند.
رئيس انجمن بازيگران خانه تئاتر ايران ابراز داشت: استفاده از ظرفيت خيران سرمايه گذار و مشوق هاي تبليغاتي نقش مهمي در رونق هنر تئاتر دارد كه نبايد از اين ظرفيت غافل شد.
وي خاطر نشان كرد: استان سمنان از قطب هاي صنعتي كشور محسوب مي شود و بايد تلاش شود براي هنر و ورزش اين استان سهمي از ماليات پرداختي در نظر گرفته شود.
رئيس انجمن بازيگران خانه تئاتر ايران گفت: نقد رفتار رمز موفقيت است و براي دستيابي به موفقيت بايد اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود.
به گزارش ايرنا، بيست و نهمين دوره جشنواره تئاتر و دومين جشنواره نمايشنامه نويسي استان سمنان از هجدهم تا بيستم آبان 97 به مدت سه روز در سالن هاي تئاتر شهر، حكيم الهي و تالار آفتاب شهر سمنان با رقابت هفت گروه نمايشي برگزار شد و امشب با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد.
7342/6103