تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

تهران- ایرنا- گزینه‌ هایی كه انتخاب شده‌اند رای اعضای شورا را به همراه داشته‌اند و اعضا نیز برای رای دادن به آنها استدلال‌های خاص خود را داشتند. به هرحال طبیعی است كه هر یك از اعضا منتقدان و موافقانی را هم به همراه داشته باشند.

روزنامه روزان در یادداشتی به قلم شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران آورده است: امیدوارم آنچه كه به صلاح تهران و شهروندان است اتفاق بیفتد. هر نهادی تلاش دارد بهترین تصمیم را بگیرد، طبیعی است نسبت به شورای شهر كه عموما همه تصمیماتش به سمع و نظر مردم می‌رسد، انتقاداتی مطرح شود.

قدرت رسانه‌ها صفر تا صد تصمیمات و عملكرد شورا و شهرداری را در معرض قضاوت شهروندان، رقبا و حامیان قرار داده است، در نتیجه هریك از آنها نظر خاص خود را مطرح می‌كنند و شورا با جمع‌بندی‌های نهایی شهردار جدید را انتخاب می‌كند. هر یك از گزینه‌ها طبیعتا نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند و ما به‌ عنوان اعضای شورا سعی می‌كنیم بهترین تصمیم را برای مدیریت شهر تهران بگیریم.

قرار بود تا 22 آبان ماه شهردار جدید تهران را انتخاب كنیم، اما با این روند، احتمالا تا هفته آتی شهردار انتخاب شود. خوشبختانه اكنون شهردار مستقر است و بدنه كارشناسی، شهرداران مناطق و نواحی نیز همانند سابق وظایف خود را انجام می‌دهند. ابتدا باید بگویم كه شورا در عزل و نصب‌های شهردار هیچ دخالتی ندارد، شورا بر عملكرد شهردار نظارت دارد. اما به هرحال همیشه این انتقاد به آقای افشانی بود كه شهرداری را تك لهجه‌ای نكند بنابراین تلاش می‌كنیم این اتفاق در دوره جدید نیفتد.
در حال حاضر بانوان ایرانی توانسته‌اند به كنگره آمریكا راه پیدا كنند، اما ما چرا همواره به عقب برمی‌گردیم؟ مسئله باید توانمندی افراد باشد نه قومیت ‌گرایی!

كلیددار شهر تهران باید بداند كه از بهشت به پاستور نخواهد رفت لذا شورا همه این مسائل را با شهردار منتخب خود بررسی می‌كند و این شروط را با او در میان می‌گذارد، امیدوارم همه ما به عهد‌هایی كه بسته‌ایم پایبند باشیم. اعضای شورا به جد برنامه همه گزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و با دقت خاصی آنها را انتخاب می‌كنند، شورا برنامه‌های منتخبان شهرداری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بر اساس برنامه‌هایی كه داریم و مسائلی كه مردم با آنها مواجه هستند، آنها را مورد سنجش قرار می‌دهیم. هریك از گزینه‌ها ویژگی خاص خود را دارند و با توجه به همین ویژگی‌ها مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند.

رویه انتخاب شهردار قرار بود تا 22 آبان ماه به پایان برسد، اما با توجه به درخواست توقف انتخاب شهردار از سوی افشانی برای بررسی بیشتر استفساریه او در مجلس، شورا با وقفه‌ای كوتاه، صلاحیت كاندیدا‌های مورد نظر را بررسی می‌كند و احتمالا تا هفته آینده چهارمین شهردار تهران در طی 2 سال، انتخاب می‌شود.

برخی تحلیلگران معتقدند گزینه ‌های انتخابی یا در اندازه شهرداری تهران نیستند یا در ادامه مشكل‌ساز خواهند شد؛ رسول كشت پور و غلامرضا انصاری سابقه مدیریتی در حد تصدی شهرداری تهران ندارند. حناچی ارتباط كافی با هرم حاكمیتی كشور ندارد. حضور عباس آخوندی به دلیل نحوه خروج از كابینه، امكان دارد به چالش با دولت منتهی شود. درباره تقوی نژاد نیز گفته شده او اعتقاد زیادی به مدیریت قومی دارد و در نقد او گفته‌اند در سازمان امور مالیاتی زاگرس‌نشینان را بر سر كار آورده است.

*منبع: روزنامه روزان،1397،8،21
**گروه اطلاع رسانی**9117**2002