مدير كل مديريت بحران خوزستان دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : اين مركزمانيتورينگ براي اولين بار در استان خوزستان راه اندازي شده، تا گامي در زمينه اطلاع رساني و اتخاذ تصميمات مورد نياز در كمترين و بهترين زمان ممكن براي مقابله با بحران هاي احتمالي در استان خوزستان برداشته شود.
كيامرث حاجي زاده افزود : اين مركز به خاطر برقراري ارتباط مستقيم و آنلاين جهت دريافت اطلاعات فني و لحظه اي با دستگاههاي اجرايي و مرتبط با مديريت بحران از جمله سازمان آب و برق، هواشناسي، محيط زيست، مخابرات، راهداري، آب و فاضلاب، فرودگاه، شهرداري، هلال احمر، اورژانس و صدا و سيماي استان؛ همچنين شبكه هاي مختلف خبري كشور، ضمن دريافت، پردازش و نمايش اطلاعات تمام دستگاههاي درگير در بحران در سالن فرماندهي، زمينه را براي تصميم گيري مناسب فراهم مي كند.
وي ادامه داد: طراحي مركز مانيتورينگ به گونهاي است كه در صورت بروز بحرانهاي شديد، بدون نياز به خروج از مركز، ميتواند تا يك هفته قابل بهره برداري و مديريت حوادث باشد.
وي بيان كرد: اين مركز داراي بخش هاي مختلفي از جمله سالن فرماندهي، سالن پردازش، اتاق كنترل، اتاق سرور و آمفي تئاتر است.
وي توضيح داد: اين مركز با اعتبار25 ميليارد ريال از اعتبارات ماده 10 و 11 مديريت بحران و اعتبارات استاني به بهره برداري رسيد.
7164/6002
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
اهواز - ايرنا - مركز مانيتورينگ فرماندهي، كنترل و هدايت عمليات مديريت بحران خوزستان روز دوشنبه با حضور اسماعيل نجار، معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران كشور به بهره برداري رسيد.