تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

مشهد - ایرنا - مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تاكنون 10 نفر از كشور های مختلف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مسلمان شدند.

سید جواد هاشمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد كه 25 تا 50 ساله هستند شامل 2 آمریكایی، یك فرانسوی، یك سوئدی، یك ایتالیایی، یك هندوستانی، یك گرجستانی، یك انگلستانی و 2 آلمانی می باشند.
وی اظهار داشت: همه این افراد به صورت آگاهانه و با مطالعه دین مبین اسلام به قصد مسلمان شدن به مشهد مقدس سفر كرده و طی مراسمی در حرم مطهر رضوی به دین اسلام گرویدند.
وی گفت: مدیریت مركز امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با هزار و 300 مركز اسلامی در 120 كشور جهان ارتباط دارد و برای آنها محصولات فرهنگی با محوریت حضرت امام رضا (ع) ارسال می كند و به درخواست های آنها در این حوزه پاسخ می دهد.
هاشمی نژاد افزود: هر سال به مناسبت های مختلف از زائران غیرایرانی و گردشگران غیرمسلمان در حرم مطهر رضوی پذیرایی می شود كه بیشترین زائران غیرایرانی این حرم مطهر را عرب زبانها و اردوزبانان تشكیل می دهند.
وی اظهار داشت: به همین منظور 2 رواق و یك صحن به زیارت زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی اختصاص یافته و برنامه های مختلف زیارتی و مناسبتی ویژه اردوزبانان، عرب زبانان، افغانستانی ها، آذری زبانها در آنها برگزار می شود.
وی گفت: 2 وقف خاص ویژه زائران غیرایرانی نیز در حرم مطهر رضوی وجود دارد كه مورد مصرف آنها برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و برگزاری جلسات قرائت قرآن است.
7489 / 6053