بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شركت گاز خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاكنون حدود 10 هزار مشترك جدید گاز در استان اضافه شده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شركت گاز خراسان جنوبی سید محمود هاشمی افزود: با جذب این تعداد مشترك، مجموع مشتركان گاز در خراسان جنوبی به 224 هزار مشترك افزایش یافته است.
وی با بیان اینكه ابتدای امسال تاكنون بیش از 940 میلیون متر مكعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است گفت: مصرف 85 درصد گاز استان در بخش های نیروگاهی، صنعتی و سیمان است.
مدیرعامل شركت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینكه هم اكنون 99 درصد خانوار شهری و 53 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مندند افزود: عملیات گازرسانی به 285روستای دیگر در استان در حال انجام است.
وی گازرسانی به واحدهای صنعتی را از دیگر اولویت های این شركت عنوان كرد و افزود: برای جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی تاكنون 590 واحد صنعتی و تولیدی در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند و براساس برنامه ریزی ها مقرر شده برای گازرسانی به حداقل 500 واحد صنعتی و تولیدی دیگر استان در سال جاری اقدام شود.
هاشمی به طرح های گازرسانی به شهرك های صنعتی اشاره كرد و گفت: هم اكنون 10 شهرك صنعتی استان گازرسانی شده و گازرسانی به شهرك صنعتی مود نیز در دست اجرا است.
9893 * 6054