تهران - ايرنا - سرمربي تيم ملي وزنه برداري درباره پاره شدن پرده گوش وزنه بردار دسته 109 كيلوگرم ايران در جريان مسابقات جهاني گفت: قصدم آسيب زدن به محمدرضا براري نبود، فقط مي خواستم به او شوك وارد كنم.

«محمدحسين برخواه» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا برخواه اظهار داشت: در حركت دوضرب كه براري وزنه 215 كيلوگرم را از دست داد، بين حركت اول و دوم فاصله افتاد و زمان كوتاهي براي آماده كردن او داشتيم. در پايين سن مسابقات، صندلي هايي گذاشته بودند كه براري روي آن نشسته بود. گاهي پيش مي آيد كه مربي حس مي كند، ورزشكار به شوك نياز دارد تا هوشيارتر شود. به همين دليل ضربه اي به صورت براري زدم كه به قصد آسيب رساندن به او نبود و از همين جا از او عذرخواهي مي كنم و اميدوارم كه مساله حادي نباشد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا وزنه برداراني همچون سعيد علي‌حسيني، كيانوش رستمي، سعيد محمدپور، كيا قدمي و سيد ايوب موسوي به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند؟ افزود: مسابقات مهمي در سال آينده پيش رو داريم و دعوت ملي پوشان بستگي به شرايط آنان دارد.
برخواه اظهار داشت: برنامه اي كه به فدراسيون داده بودم تا پايان پيكارهاي جهاني سال 2018 در تركمنستان بود و براي ادامه كار بايد بررسي انجام دهيم و زمان شروع اردوها را اعلام كنيم.
وي بيان داشت: كليات برنامه تيم ملي در سال آينده فني، حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا اول ارديبهشت در چين است و بايستي تيم آماده و خوبي را مهيا سازيم تا با تيم قدرتمند چين رقابت كنيم. قبل از مسابقات قهرماني آسيا نيز حدود 40 روز ديگر بايد در تورنمنت قطر كاپ و در بهمن نيز در رقابت هاي بين المللي جام فجر كه جزء مسابقات گزينشي بازي هاي المپيك 2020 است، حضور پيدا كنيم.
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري در خصوص عملكرد ملي پوشان ايران در پيكارهاي قهرماني جهان نيز گفت: عملكرد هر هشت ملي پوش كشورمان خوب و رضايت بخش بود و نهايت تلاش خودشان را داشتند. خدا را شكر كه نتايج خوبي كسب كرديم و اميدوارم كه علاقمندان از اين نتايج راضي باشند.
برخواه بيان داشت: همه نفرات در حد انتظار ظاهر شدند، اما چهره شاخص تيم ملي در اين مسابقات «رضا بيرالوند» بود كه مدال طلاي دو ضرب و برنز يك ضرب دسته 102 كيلوگرم را كسب كرد. وزن اصلي بيرالوند 97 و 98 كيلوگرم است و در دسته 96 كيلوگرم بايد وزنه مي زد اما شرايط مسابقات به گونه اي بود كه تصميم گرفتيم از او در دسته 102 كيلوگرم استفاده كنيم. ركوردهايي كه او در دسته 102 كيلوگرم به ثبت رساند در مقايسه با دسته 96 كيلوگرم ارزنده است و اميدواريم كه در مسابقات سال آينده بتواند در مجموع روي سكوي قهرماني گيرد.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري يادآور شد: علي داودي در دسته فوق سنگين نيز نشان داد، آينده درخشاني دارد و به طور حتم او در مسابقات جهاني سال آينده، يكي از مدال هاي جهاني را كسب خواهد كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا ملي پوشان به غير از سهراب مرادي و رضا بيرالوند نتوانستند بيشتر از ركورد ورودي كه در مسابقات جهاني تعيين شده بود برسند، تصريح كرد: همه ملي پوشان به ركورد ورودي كه برايشان مشخص شده بود نزديك بودند. براي مثال علي هاشمي كه موفق به كسب مدال طلاي مجموع دسته 102 كيلوگرم شد نسبت به ركورد ورودي چهار كيلوگرم كمتر زد و تقريبا در همان شرايط بود و فاصله زيادي با ركورد ورودي نداشت. براي براخي نفرات نيز ركورد ورودي به گونه اي در نظر گرفته شده بود كه اين شانس را داشته باشند تا در گروه A وزن خود به روي تخته بروند.
وي در خصوص جوانگرايي و تغيير نسل در بيشتر تيم هاي مدعي جهان گفت: چين به همراه خود در اين مسابقات وزنه بردار 35 ساله آورده بود. بعد از چين به عنوان يكي از قدرت هاي وزنه برداري جهان، مهمترين حريف ما در مسابقات آتي، بلاروس است كه با جمع كردن تيمي قدرتمند، نايب قهرمان جهان شد.
تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشورمان كه با هشت وزنه بردار در رقابت هاي قهرماني جهان شركت كرده بود سه مدال طلا توسط سهراب مرادي در دسته 96 كيلوگرم، يك طلا و يك برنز توسط رضا بيرالوند در دسته 102 كيلوگرم و يك طلا، يك نقره و يك برنز نيز توسط علي هاشمي در دسته 102 كيلوگرم كسب كرد و با 448 امتياز بعد از چين و بلاروس در جايگاه سوم جهان قرار گرفت.
ورزشي**1067**2024