رشت - ايرنا - شصت و هفتمين كنگره ميان دوره اي جامعه جراحان ايران - شاخه گيلان از امروز (چهارشنبه) با حضور پزشكان برجسته كشور در رشت گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين همتي دبير علمي شصت و هفتمين كنگره ميان دوره اي جامعه جراحان ايران - شاخه گيلان در مراسم گشايش اين كنگره گفت: انتقال پزشكي، اطلاع رساني و ارائه توانمندي هاي پزشكي استان، به نمايش گذاشتن اعمال جراحي، توسعه درمان و رسيدگي به بيماران سرطاني از اهداف برگزاري اين كنگره است.
وي ارولوژي، تروما ، سرطان ها و اعمال جراحي با روش هاي مختلف را از محورهاي مورد بحث در اين كنگره عنوان و اضافه كرد: سابقه برگزاري كنگره جامعه جراحان ايران به صورت مستمر در طول سه دهه نشان از نگرش و رويكرد اين سازمان مردم نهاد و صنفي به علم و دانش كاربردي است.
وي با بيان اين كه جامعه جراحان گيلان همواره عمل گرايي را در سرلوحه فعاليت هاي خود دارد، اظهار داشت: اين جامعه با نگاه علمي به مشكلات موجود، واگويه كردن آن و تحليل علمي براي جلب نظر مسئولان تلاش مي كند.
همتي با اشاره به پيشرفت هاي پزشكي در استان گيلان خاطر نشان كرد: با اين كه 40 درصد استان ها در كشور فاقد جراحي عروق هستند، اما در گيلان جراح عروق تربيت مي شود و جامعه جراحان همواره اين نيازها را مي بينند.
صابر رئيس جامعه جراحان استان گيلان نيز در اين كنگره در سخناني گفت: بيان توانمندي ها و پيشرفت هاي پزشكي در استان از جمله مركز گيلان از وظايف اين جامعه است.
وي با اشاره به فعاليت 28 بيمارستان در گيلان و از اين تعداد 14 مورد در شهر رشت اظهار داشت: سالانه 95 هزار عمل جراحي در رشته هاي مختلف پزشكي از جمله مغز، ارتوپدي، عروق، زنان و زايمان، كودكان، گوش، حلق و بيني در رشت انجام مي شود.
رئيس جامعه جراحان استان گيلان تعداد پزشكان متخصص و فوق تخصص در رشت را 800 نفر و تعداد پزشكان عمومي در رشت و حومه را هزار و 200 نفر عنوان و خاطر نشان كرد: در رشت به ازاي هر 350 نفر يك پزشك داريم.
وي بيان داشت: بيمارستان پورسينا اكنون با 50 جراح جوان و توانمند شبانه روزي براي درمان بيماران ترومايي تلاش مي كند و در سال 17 هزار نفر به اين بيمارستان مراجعه مي كنند.
اين كنگره با امتياز بازآموزي و مدون براي گروه هاي پزشكي، جراحي هاي عمومي، عروق، اطفال، ترميمي، پلاستيك و سوختگي، قلب و عروق، گوش، حلق و بيني، ارتوپدي ، مغز و اعصاب، زنان و زايمان، اورولوژي، طب اورژانس، پزشكان عمومي و غيره است.
شصت و هفتمين كنگره ميان دوره اي جامعه جراحان ايران - شاخه گيلان به مدت سه روز در بيمارستان پارس رشت ادامه دارد.
7286