سمنان - ایرنا - رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اعتبار موقوفه ها برای ترویج فرهنگ حفظ و تفسیر قرآن در بین اقشار جامعه با شرایط مطلوب فاصله دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی روز چهارشنبه در حاشیه همایش وقف و رسانه و تجلیل از یاوران وقف در شبستان امامزاده یحیی(ع) سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعتبارهای موقوفه های قرآنی در كشورهای اسلامی بیشتر از ایران است و باید با افزایش درآمدهای مالی برای اجرای این طرح مهم دینی و اعتقادی در كشور گام برداشت.
وی خاطر نشان كرد: در زمان حاضر به دلیل كمبود اعتبار از زمان بندی برنامه ای كه رهبر معظم انقلاب در پرورش 10 میلیون حافظ قرآن در كشور سفارش كردند فاصله داریم.

** هزینه 300 میلیارد ریالی اوقاف برای اجرای طرح های قرآنی
رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اعتبار منشور توسعه قرآنی در بودجه 97 به غیر از هزینه جاری، یك هزار میلیارد ریال است كه سالانه 50 درصد از آن تخصیص می یابد.
حسینی تصریح كرد: سازمان اوقاف و امور خیریه سالانه 300 میلیارد ریال برای اجرای طرح های استانی، ملی و بین المللی قرآنی هزینه می كند و سال گذشته 200 موقوفه قرآنی در كشور راه اندازی شد.
رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مجوز راه اندازی وقف مشاركتی در شورای نگهبان صادر شد و در زمان حاضر 2 هزار و 500 موقوفه قرآنی در كشور فعال است.

** راه اندازی بیست و چهارمین مركز آموزش قرآن كشور در سمنان
حسینی ادامه داد: بر اساس سفارش های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان حاضر بخش قابل توجهی از برنامه های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور معطوف به پرورش حافظان قرآن است.
رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه كرد: آموزش و تربیت معلمان قرآن به صورت مجازی و از طریق سامانه های اینترنتی در دستور كار این نهاد ارزشی قرار دارد.
وی خاطر نشان كرد: بیست و چهارمین مركز مجازی حفظ و آموزش قرآن در استان سمنان گشایش یافته است كه این طرح در ترویج فرهنگ فراگیری حفظ و تفسیر قرآن در این منطقه از كشور تاثیر قابل توجهی دارد.

** برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی كشور در نهم اسفند سال جاری
حسینی در ادامه گفت: در نهم اسفند سال جاری بزرگترین رویداد قرآنی كشور با مشاركت تمامی نهادهای اجرایی و با شركت 500 هزار نفر برگزار می شود.
وی گفت: در سال گذشته با مشاركت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رویداد قرآنی در كشور برگزار شد و در سال جاری میزان مشارمت داوطلبان در این طرح بیش از 100 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، در آیین تجلیل از یاوران وقف ، 14 تن از واقفان استان سمنان تجلیل شدند.
پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.
7339/7408