قم - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري قم، گفت: بايد همه تلاش كنند تا هفته وحدت تجسم واقعي انسجام و يكپارچگي امت اسلامي باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري قم، محمد رضا هاشمي، درجلسه كميسيون اقوام، فرق و مذاهب استان ، با اشاره به در پيش بودن اعياد ماه ربيع الاول، بيان داشت: پيامبر گرامي اسلام (ص) محور وحدت و مودت بين مسلمانان مي باشد و لازم است تا در هفته وحدت اين انسجام و همدلي بيش از هر زمان ديگري، به نمايش گذاشته شود.
وي جايگاه قم را به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و مركزيت تشيع در جهان اسلام، در عرصه داخلي و بين المللي مهم دانست و افزود: متناسب با اين جايگاه‌ ويژه، قم بايد الگوي ساير مناطق كشور در توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي باشد.
رئيس كميسيون اقوام، فرق و مذاهب، اتحاد و همدلي را ضرورت مقابله با توطئه هاي دشمنان اسلام در برهه كنوني برشمرد و بيان داشت: وحدت و تقويت همدلي، همواره عامل اصلي پيروزي و سرافرازي بوده است و اكنون كه دشمنان اسلام و ايادي استكبار با تفرقه افكني و توطئه به دنبال ايجاد اختلاف ميان مسلمانان هستند ضرورت اتحاد، انسجام، همدلي و هوشياري مسلمانان در برابر اين توطئه ها بيش از پيش احساس مي شود.
دراين جلسه اعضاي كميسيون ضمن ارائه آخرين اخبار مربوط به اقوام، فرق و مذاهب پيشنهادات خود را در خصوص برنامه هاي فرهنگي ماه ربيع الاول بيان كردند و در پايان تصميم هاي لازم در اين خصوص اتخاذ گرديد.
فاصله ميان 12 ربيع الأول كه سالگرد ولادت پيامبر اكرم (ص) بنا بر روايات اهل سنت تا 17 ربيع الأول كه تاريخ ولادت رسول الله (ص) بنا بر روايات موجود درشيعه است، از سوي امام راحل ، به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است.
7405/ 6133/