دمشق - ایرنا - رئیس جمهوری سوریه در دیدار با اسیران آزاده شده سویدا گفت: اولویت نخست دولت، آزادی همه ربوده شدگان با هر هزینه ای است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در این دیدار ضمن تبریك آزادی به خانواده این اسیران، اظهار داشت: اطمینان دارم ملت ما قوی تر از گذشته برابر تروریست ها ایستادگی می كند.
رئیس جمهوری سوریه افزود: ایستادگی ربوده شدگان و خانواده های آنها با فداكاری و ایثار در طول دوره اسارت درس ملی به همه داده است.
آزادشدگان و خانواده هایشان نیز در این دیدار از رئیس جمهوری سوریه به دلیل پیگیری مداوم رهایی زنان ریف شرقی شهر السویداء و فرزندانشان تشكر كردند.
آنها همچنین از فداكاری ارتش عربی سوریه برای آزادی ربوده شدگان و بازگرداندن آنها به خانواده هایشان تقدیر كردند.
ارتش سوریه هفته گذشته در یك درگیری با گروه تروریستی داعش 19 شهروند ربوده شده را از چنگ داعش آزاد كرد.
نیروهای ارتش در منطقه حمیمه در شمال شرق تدمر در درگیری مستقیم با گروه تروریستی داعش همه 19 شهروند ربوده شده از استان سویدا را آزاد كردند.
در این درگیری علاوه بر آزادسازی تمام زنان و كودكان ربوده شده شماری از تروریست های داعشی كشته شدند.
گروه تروریستی داعش اوایل مرداد با حمله به مناطق شرق و شمال شرق استان سویدا بیش از 230 شهروند سوری را كشت و ده ها تن دیگر را زخمی كرد.
پس از این حمله، خبرهایی درباره ربوده شدن شماری زن و كودك از مناطق شرقی استان سویدا بویژه روستای الشبكی از سوی داعش منتشر شده بود.
ارتش سوریه 27 مهرماه نیز چهار كودك و دو زن را از طریق مبادله با چند تروریست آزاد كرد.
شبد**خاورم**8005**1379