اراك - ایرنا - مدیركل امور اقتصادی و دارایی و استان مركزی گفت: مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی با سرمایه گذاری یك متقاضی هلندی توسط هیات سرمایه گذاری خارجی در شهرستان خمین صادر شد.

«حسن میرزاخانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش سرمایه گذاری خارجی در این مجوز نیروگاهی 6 میلیون و 500 هزار یورو است و با برگزاری نشست كمیسیون ماده 32 توسط مدیریت امور اراضی جهاد كشاورزی 20 هكتار زمین برای ایجاد این نیروگاه خورشیدی در اختیار سرمایه گذار هلندی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در نشست مركز خدمات سرمایه گذاری استان مركزی مراحل صدور نهایی مجوز زمین و پیشرفت امور مورد بررسی قرار گرفت و تمامی دستگاه های اجرایی متعهد شدند حداكثر همكاری با سرمایه گذار داشته باشند.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی و استان مركزی یاد آور شد: 2 مجوز سرمایه گذاری ایجاد نیروگاه خورشیدی امسال در استان مركزی توسط هیات سرمایه گذاری خارجی صادر شده است.
میرزاخانی افزود: یك مجوز نیروگاه خورشیدی دیگر نیز توسط متقاضی خارجی در نوبت بررسی هیات سرمایه گذاری خارجی قرار دارد و ماه آینده بررسی می شود.
وی از اخذ مجوز ورود یك و نیم میلیون ریال سرمایه گذاری خارجی جدید از سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران توسط یك شركت فعال در شهرك صنعتی كاوه شهرستان ساوه خبر داد و گفت: ورود این سرمایه ها به استان نقش مهمی در رفع مشكلات بیكاری و افزایش اشتغال در استان و این شهرستان دارد.
استان مركزی با مساحت 29 هزار و 127 كیلومترمربع، هشت و یك دهم درصد از مساحت كل كشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یك میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراكز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد كشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیكی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مركزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در كشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یكی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/6013/