سنندج - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با اشاره به اينكه از ميان 770 نيت در سطح كشور حدود 25 تا 30 نيت در اين استان وجود دارد، گفت: رسانه موثرترين ابزار براي ترويج فرهنگ وقف و همچنين تغيير و تنوع نيات واقفان است.

حجت الاسلام مصطفي نوروزي روز پنجشنبه به مناسبت دهه وقف در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز كردستان اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 95 درصد وقف هاي ما با نيات رسيدگي به امور مساجد و مسجد سازي است در حاليكه به نيات ديگري از جمله كمك به ازدواج نيازمندان هم نياز داريم.
وي با بيان اينكه در زمينه تغيير نيات واقفان، رسانه ها مي توانند بسيار تاثيرگذار باشند، افزود: در مجموع رسانه موثرترين ابزار براي ترويج و نهادينه كردن فرهنگ و سنت حسنه وقف و فراهم كردن زمينه براي تنوع نيات است.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان تاكيد كرد: ما اگر از ظرفيت رسانه در زمينه هاي مختلف بهره بگيريم به نتيجه مطلوب رسيده و وقف هايي با نيات جديد مي توانيم ايجاد كنيم.
وي يادآور شد: در چند سال اخير در زمينه وقف و رسانه فعاليت ها و اقدامات خوبي در استان انجام شده و توانسته ايم با كمك راسنه ها مردم را براي انجام وقف با نيات روز تشويق كنيم.
حجت الاسلام نوروزي با بيان اينكه در زمينه تنوع نيات واقفان نيز در اين 2 سال چند پله اي ترقي كرده ايم، گفت: تعدادي از وقف هاي جديد در استان با نيات قرآني، كمك به طلاب و وقف حضرت زهرا (س) است البته ما به وقف هاي ديگر در زمينه هايي همچون كمك هزينه تحصيلي و كمك هزينه جهيزيه نياز داريم.
وي اضافه كرد: بسياري از مردم فكر مي كنند كه واقف شدن مربوط به افراد متمكن جامعه است در حاليكه اينگونه نيست و اين كار ريشه در باور اعتقادي مردم دارد البته استان كردستان در اين زمينه داراي پيشينه تاريخي است.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با اشاره به اينكه در حال حاضر 2 هزار و 123 موقوفه با 18 هزار رقبه در استان وجود دارد، افزود: سه هزار مورد از رقبات موجود در استان در اختيار متولي است و 15 هزار مورد نيز در اختيار اوقاف قرار دارد.
وي از رسانه ها خواست اوقاف و امور خيريه را ياري داده و با استفاده از ابزار رسانه اي خود جامعه را نسبت به آثار و بركات سنت حسنه وقف آگاه كرده و واقفان را به سمت نيات جديد مبتني بر نيازهاي روز جامعه سوق دهند.
از 15تا 25 آبان با عنوان دهه وقف نامگذاري شده است.
7348/9102