تهران- ايرنا- با نزديك شدن سال جديد ميلادي و بازگشايي پنجره نقل و انتقالات زمستاني، تيم‌ هاي اسپانيايي خود را براي جذب بازيكنان جديد آماده كرده‌اند و نشريه ماركا اسپانيا در گزارشي به 10 مورد از محتمل ترين اين انتقالات اشاره كرد.

به گزارش ايرنا، ماركا روز پنجشنبه نوشت: كمتر از 2 ماه ديگر پنجره نقل و انتقالات فوتبال باشگاهي در اروپا باز مي‌شود و تيم‌ها اين اجازه را خواهند داشت كه نيروهايي جديدي را به تركيب خود اضافه كنند.
در اسپانيا هم زمزمه‌‌هايي در خصوص احتمال جابجايي چندين بازيكن وجود دارد و به همين بهانه سايت نشريه ماركاي اسپانيا 10 نقل و انتقال احتمالي فوتبال اسپانيا را مورد بررسي قرار داده كه غرامت فسخ قرارداد اكثر آنها با تيم‌هاي فعلي‌شان ارقامي معقول و قابل پرداخت براي تقريباً تمام تيم‌هاي لاليگا است.

1- كريستين استواني: 20 ميليون يورو
مهاجم 32 ساله و اروگوئه‌اي تيم فوتبال جيرونا با هشت گلي كه در 12 هفته سپري شده از فصل جاري به ثمر رسانده، يكي از بهترين گلزنان حال حاضر لاليگا است و به همين دليل به اردوي تيم ملي كشورش هم دعوت شده است.

2- فرناندو كالرو: 11 ميليون يورو
مدافع مياني 23 ساله و اسپانيايي تيم فوتبال رئال وايادوليد، يكي از مهره‌هاي مهم اين فصل تيمي است كه رونالدوي برزيلي به تازگي مالك آن شده است. او يكي از پديده‌هاي اين فصل لاليگا بوده است و تا سال 2021 با وايادوليد قرارداد دارد اما غرامت فسخ آن چندان زياد نيست.

3- ماريو اِرموسو: 7.5 ميليون يورو براي رئال مادريد و 40 ميليون يورو براي ساير تيم‌ها
اين مدافع مياني اسپانيايي 23 ساله كه محصول آكادمي باشگاه رئال مادريد است سال 2015 با قراردادي مشروط باشگاه پايتخت اسپانيا را به مقصد اسپانيول ترك كرد، شرطي كه به باشگاه رئال مادريد اجازه مي‌دهد بازيكن سابقش را در ازاي تنها 7.5 ميليون يورو پس بگيرد. جذب او براي ساير تيم‌‌ها اما هزينه بيشتري دارد. با توجه به مشكلات خط دفاعي رئال مادريد در اين فصل، جذب ارموسو گزينه‌اي محتمل در فهرست برنامه‌هاي قهرمان فصل گذشته اروپا براي پنجره نقل و انتقالات خواهد بود.

4- پابلو سارابيا: 18 ميليون يورو
هافبك 26 ساله تيم فوتبال سويا يكي از پرطرفدارترين بازيكنان اسپانيايي در سراسر قاره اروپا است. او در اين فصل در سويا عملكرد خوبي داشته و در روند قابل قبول تيمش كه اكنون بعد از بارسلونا در رده دوم جدول لاليگا قرار گرفته، تأثير بسزايي داشته است. با اين حال بازي در يك تيم بزرگتر فرصت بهتري براي پيشرفت در اختيار او قرار خواهد داد.

5- لوكاس هرناندس: 80 ميليون يورو
جام جهاني 2018 فرصتي شد تا بازيكن فرانسوي تيم فوتبال اتلتيكو مادريد جايگاه خود را به عنوان يكي از بهترين‌ مدافعان مياني دنيا ثابت كند و گفته مي‌شود كه باشگاه رئال مادريد قصد دارد با پرداخت غرامت فسخ قرارداد اين بازيكن 22 ساله او را از رقيب همشهري‌اش بخرد. چند باشگاه ليگ برتر انگليس هم به جذب لوكاس هرناندس تمايل نشان داده‌اند.

6- خوسه لوئيس مورالس: 30 ميليون يورو
بال چپ تيم فوتبال لوانته، با درخششي كه از ابتداي اين فصل تاكنون در تيم هشتم جدول رده‌بندي لاليگا داشته، توجه بسياري از تيم‌هاي بزرگ اروپا را جلب كرده است و به همين دليل باشگاهش براي اينكه اين بازيكن 31 ساله را به آساني از دست ندهد، غرامت فسخ قرارداد جديدي كه با او بسته را افزايش داده است. با اين حال اين رقم آنقدر بالا نيست كه ساير باشگاه‌ها را از خريد اين بازيكن اسپانيايي منصرف كند.

7- اوناي سيمون: 30 ميليون يورو
سنگربان 21 ساله تيم فوتبال اتلتيك بيلبائو كه عضو تيم زير 21 ساله‌هاي اسپانيا نيز هست، بعد از مصدوميت و جدايي كپا آريسابالاگا از تيم ايالت باسك، اكنون فرصت بهتري براي رسيدن به تركيب اصلي تيمش دارد اما ممكن است دوران بازيگري‌اش را در تيمي ديگر سپري كند.

8- ويسام بن‌يدر: ‌30 ميليون يورو
مهاجم فرانسوي تيم فوتبال سويا يكي از خطرناك‌ترين مهاجمان فوتبال اروپا و اسپانيا است و بسياري از هواداران به ياد دارند كه او فصل گذشته چگونه باعث حذف منچستريونايتد از ليگ قهرمانان شد. آمار گل‌هاي اين بازيكن 28 ساله در 100 بازي‌اش براي سويا به عدد 50 نزديك شده و به همين دليل او مي‌‌تواند گزينه خوبي براي تقويت خط حمله بسياري از تيم‌هاي لاليگا باشد.

9- توماش واتسليك: 40 ميليون يورو
دروازه‌بان 29 ساله تيم فوتبال سويا يكي از بازيكنان نسبتاً گرانقيمت لاليگا محسوب مي‌شود. اين بازيكن اهل جمهوري چك تابستان امسال راهي تيم منطقه آندلس شد و تا الان توانسته مهارت خود را در حفاظت از دروازه تيمش نشان دهد، به خصوص در بازي مقابل رئال مادريد كه تيمش حريف را با نتيجه 3 بر صفر شكست داد.

10- پابلو فورنالس: 25 ميليون يورو
باشگاه ويارئال براي خريد اين هافبك هجومي 22 ساله از تيم مالاگا در سال 2017؛ 10 ميليون يورو خرج كرد و درخشش اين بازيكن اسپانيايي در 2 فصلي كه از حضورش در «زيردريايي زرد» مي‌‌گذرد سبب شده كه ارزش او به بيش از 2 برابر افزايش يابد.
ورزشي**3991**1597