ياسوج - ايرنا - معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه وبويراحمد گفت: با وجود بارش شديد باران ، رفت و آمد در تمامي جاده هاي اصلي،فرعي و بزرگراه هاي استان روان است.

محمد نصيري راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با وجود بارش باران از چهارشنبه شب تمامي جاده هاي ارتباطي اصلي اين استان باز و تردد در آنها برقرار است.
وي افزود: با توجه به بارندگي هاي شب گذشته تاكنون تنها محور مسدود اين استان جاده سي سخت به پادنا بوده و تاكنون گزارشي از انسداد ديگر محور ها دريافت نشده است.
اين جاده تا اطلاع ثانوي مسدود اعلام شده و محور جايگزين آن سي سخت- پاتاوه- سميرم است.
طول اين جاده در محدوده استان كهگيلويه و بويراحمد حدود 15 كيلومتر است.
گردنه بيژن، منطقه‌اي سخت گذر در مسير بين استاني روستاي نورآباد از توابع پادناي سميرم تا شهر سي سخت است كه در ايام سردِ سال، ارتفاع برف در آن به چند متر مي رسد.
وي بيان كرد: كهگيلويه و بويراحمد داراي 79 گردنه و 2هزار و 846 كيلومتر جاده برف گير است.
نصيري راد تصريح كرد: 66 نقطه به طول 327 كيلومتر در محورهاي ارتباطي استان برفگير هستند.
افزون بر 6 هزار كيلومتر راه ارتباطي شامل بزرگراه، اصلي، فرعي و روستايي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
23 راهدارخانه ثابت و سيار در محورهاي مواصلاتي اين استان با شروع بارش‌ها آماده خدمت‌رساني به رانندگان هستند.
خدمات رساني با 200 دستگاه وسيله نقليه سبك، نيمه سنگين و سنگين در جاده‌هاي ارتباطي كهگيلويه و بويراحمد در حال انجام است.
در اين راهدارخانه‌ها بيش از 250 نفر آماده باش و 100 نفر نيروي پشتيبان براي ارائه خدمت به مسافران در عمليات‌هاي راهداري پائيز و زمستانه مستقر هستند.
بارش شديد باران كه از عصر چهارشنبه در استان كهگيلويه و بويراحمد اغاز شده همچنان ادامه دارد. در برخي نقاط اين استان از چهارشنبه شب تاكنون نزديك به 80ميلي متر باران باريده است.
براساس پيش بيني هواشناسي ،از امروز تا فردا بارش‌هاي شديد باران در استان همراه با رعد و برق و وزش بادهاي تند، در مناطق مستعد به صورت تگرگ و در ارتفاعات به شكل برف ادامه خواهد داشت.
/1662/7531