جیرفت - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه خطوط ریلی جنوب شرق كشور نیازمند مشاركت جدی بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا ، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در آئین كلنگ‌زنی عملیات اجرایی راه آهن بم - جیرفت افزود : دولت به تنهایی نمی‌تواند این فعالیت ها را انجام دهد از این رو باید از سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی استفاده كند.
وی با بیان اینكه جهت‌گیری توسعه ریلی شتاب بسیار خوبی گرفته است، گفت: طبق قول رئیس جمهوری كه گفتند پنج خط ریل در كشور متصل می‌شود، هر پنج مورد با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه دولت توسعه متوازن و پایدار را در تمام كشور مد نظر دارد اظهار داشت : آسیب‌های كشور ریشه در توسعه نامتوازن دارد از این رو این مساله به صورت ویژه در دستور كار دولت است.
وی همچنین به ظرفیت های شهرستان جیرفت اشاره كرد و گفت: پارك لجستیك و فعال كردن فرودگاه و ریل لازمه‌های شكوفایی این منطقه است.
اسلامی گفت: توسعه كریدورهای ترانزیت شمال به جنوب در سواحل مكران از جمله مزیت های طرح راه آهن جیرفت است.
وی ادامه داد: جاسك یك محور مهم در توسعه كریدور شمال به جنوب در كشور است كه مسیر ریلی آن از جیرفت آغاز می‌شود.
اسلامی تصریح كرد: طرح راه اهن جاسك به مطالعات نیاز دارد كه سرمایه و تامین مالی آن باید در نظر گرفته شود.
وزیر راه و شهرسازی به بافت فرسوده جیرفت اشاره كرد و گفت: باز آفرینی شهری در جیرفت باید انجام شود تا شاهد شهری استوار باشیم.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز(پنجشنبه ) به منظور آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شهرستان جیرفت و افتتاح چند طرح عمرانی وارد جنوب كرمان شد و در ادامه سفر خود به استان كرمان، در آیین افتتاح باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی كرمان شركت خواهد كرد.
7450/7429/ 5054