شيراز-ايرنا-فرماندار ويژه جهرم گفت: در سال جاري از محل اعتبارات توازن منطقه‌اي، حدود 5 ميليارد ريال اعتبار به اداره اوقاف و اماكن تحت نظارت آن در شهرستان جهرم اختصاص داده شده است.

عليرضا صحرائيان جمعه 25 آبان در گفت‌ و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم قانون و هم موازين شرعي تكليف مي‌كنند كه به بحث موقوفات و نيت واقفان با نگاه ويژه‌اي نگريسته شود و با توجه به تعدد موقوفات و استقبال خوب مردم، مي‌توان از موقوفه‌ها در توسعه شهرستان جهرم بهره برد.
وي خواستار تعيين تكليف اراضي موقوفه سپرده شده به ادارات شهرستان جهرم شد و بيان داشت: املاك و زمين‌هاي موقوفه‌اي كه به ادارات سپرده شده و مدت طولاني بلااستفاده مانده و رها شده، شناسايي تا در اين زمينه تعيين تكليف شود.
صحراييان ادامه داد: با توجه به قوانين موجود و بر اساس مسائل شرعي، نهاد‌هايي كه از املاك و اراضي موقوفه استفاده مي‌كنند مي‌بايست حقوق موقوفه را پرداخت كنند و حداكثر تعامل را با اداره اوقاف شهرستان و استان داشته باشند.
وي درباره واگذاري زمين‌هاي وقفي به خيرين و ارگان‌ها بيان كرد: اداره اوقاف شهرستان نيز با خيرين و ادارات و نهادهاي خواستار اراضي، ضمن رعايت حقوق واقف، بيشترين همكاري را داشته باشد.
معاون استاندار فارس گفت: با توجه به اينكه بر اساس قانون ادارات خدمات‌رسان مي‌بايست خدمات رايگان و با شرايط و محدوديت‌هاي خاص در اختيار مساجد قرار دهند لازم است اداره اوقاف جهرم مدارك و مستندات خود را درباره مساجد سطح شهرستان به فرمانداري ارسال كند.
وي افزود: همچنين مقرر شده اداره اوقاف طي نامه‌اي وضعيت استفاده مساجد از اين خدمات را اعلام كند تا به ادارات ابلاغ شود.
به گفته وي آخرين موقوفه جهرم در آغاز دهه وقف امسال بوده كه طي آن يك قطعه باغ به متراژ 900 مترمربع توسط واقف خيرانديش ابوالقاسم مصلي‌نژاد وقف بر ترويج دين اسلام و قرآن كريم شد. ارزش اين وقف، يك ميليارد و 600 ميليون ريال است و در منطقه صادق‌آباد جهرم قرارگرفته است.
دهه بزرگداشت وقف از پنجشنبه 25 آبان آغاز شده و تا شنبه چهارم آذر ادامه دارد.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193كيلومتري جنوب شرق شيراز قرار دارد.
9910 /1876