مشهد- ايرنا- رئيس نظام پزشكي مشهد گفت: حمله به يكي از پزشكان در حال خدمت در يكي از درمانگاههاي اين شهر از سوي همراهان بيمار، توسط نظام پزشكي مشهد پيگيري قانوني مي شود.

دكتر علي بيرجندي نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: به مشاور حقوقي سازمان نظام پزشكي مشهد ماموريت داده ايم موضوع را با جديت تمام براي احقاق حقوق پزشك مجروح و همچنين جامعه پزشكي پيگيري كند.
وي ادامه داد: امنيت جامعه پزشكي براي ارائه خدمات درماني از اهميت بسزايي برخوردار است اما اكنون خدشه دار شده و سازمان نظام پزشكي بطور حتم اين مسئله را از طريق قانوني دنبال خواهد كرد تا شاهد تكرار چنين وقايع ناگواري نباشيم.
مدير روابط عمومي نظام پزشكي مشهد نيز به خبرنگار ايرنا گفت: حمله يكي از همراهان بيمار به يك پزشك شامگاه چهارشنبه گذشته در درمانگاه 'سلامت' واقع در بلوار هدايت مشهد رخ داد.
دكتر سروش احمدي افزود: در اين حادثه دكتر 'محسن اميرآبادي 'بر اثر ضربه چاقوي جوان همراه بيمار به سرش به شدت مجروح شد.
در اين حادثه پزشك از مرگ نجات يافت اما ضارب متواري شده است.
وي همچنين بر نقش موثر رسانه در آگاهي بخشي جامعه تاكيد و بيان كرد: رسانه ها مي توانند با اطلاع رساني صحيح و آگاه كردن جامعه نقش موثري در امنيت جامعه پزشكي به منظور ارائه خدمات درماني داشته باشند.
پزشكي كه مورد حمله قرار گرفت نيز به خبرنگار ايرنا گفت: شامگاه چهارشنبه گذشته در حالي كه مشغول ويزيت يك بيمار قلبي بودم، به من اطلاع دادند كودكي كه نياز به بخيه دارد به درمانگاه مراجعه كرده است.
دكتر محسن اميرآبادي افزود: براي معاينه كودك به اتاق ديگر رفتم و پس از معاينه وي و مشاهده شرايط غيرحاد، به والدينش گفتم پس از اتمام ويزيت بيمار قبلي و اطمينان از غيرقلبي بودن علائم آن، پيشاني كودك را بخيه خواهم زد.
وي ادامه داد: در اين فاصله پدر كودك به اتاق مراجعه كرد و با فحش و ناسزا درمانگاه را ترك كرد. من پس از اتمام معاينه بيمار علت پرخاشگري و توهين پدر كودك را جويا شده و خواستار رسيدگي مسئولان درمانگاه به اين مسئله شدم كه از سوي بيماران جهت ادامه ويزيت به شدت با الفاظ نامناسب در چند مرحله تحت فشار قرار گرفتم لذا براي تمدد اعصاب براي لحظاتي كوتاهي به خارج از محل كارم رفتم.
پزشك مضروب گفت: در اين هنگام با تهديد فردي ناشناس مبني بر بازگشت فوري به درمانگاه جهت ادامه معاينات مواجه شدم و در حالي كه تصميم به برگشت داشتم هنگام عبور از كنار وي ضربه شديدي به سرم زد و گريخت. پس از ورود به كلينك متوجه خونريزي شديد در ناحيه سر كه گويا بر اثر كشيده شدن چندين نوبت چاقو بود.
وي افزود: با اين حال شكايتي از اين فرد نكردم اما پيگيري جدي موضوع را از طريق نظام پزشكي و مسئولان ذيربط جهت پيشگيري از تكرار چنين حوادث ناگواري براي ساير همكارانم در بخش بهداشت و درمان دارم.
هفت هزار و 500 پزشك در كلانشهر سه و نيم ميليون نفري مشهد فعاليت دارند. دو هزار و 600 نفر از اين تعداد پزشكان متخصص و بقيه پزشك عمومي هستند.
3027/1858