سمنان- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان گفت: شانزدهمين دوره نمايشگاه كتاب استان فرصتي براي تقويت حضور فرهنگ دوستان به منظور پشتوانه برگزاري اين رويداد فرهنگي است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي اصغر فضيلت روز يكشنبه در نشست خبري در سالن اجتماعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان، افزود: شانزدهمين دوره نمايشگاه كتاب استان سمنان با حضور 222 ناشر كشور در 150 غرفه يازدهم تا شانزدهم آذر 97 در سالن شهيد اكبري شاهرود برگزار مي شود.
وي با اشاره به پيش بيني عرضه 38 هزار عنوان كتاب در اين نمايشگاه، بيان كرد: اين كتاب ها از سوي 132 ناشر مستقل، 40 نمايندگي، 40 انتشارات مشترك و 10 ناشر استان سمنان ارايه مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان با اشاره به اهميت استقبال و حضور اقشار مختلف در نمايشگاه شانزدهم كتاب استان، تاكيد كرد: نمايشگاه كتاب در استان امسال با ملاحظاتي برگزار مي شود و عملكرد استان در استقبال و حضور مردم نقشي مهم و تعيين كننده در آينده اين نمايشگاه دارد.
وي به درنظرگرفتن سه ميليارد و 500 ميليون ريال يارانه از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران اشاره و اضافه كرد: كتاب هاي نمايشگاه در اين دوره با 30 درصد تخفيف شامل 20 درصد تخفيف نمايشگاه و 10 درصد تخفيف ناشران به علاقه مندان ارايه مي شود.
به گفته فضيلت، ايجاد نشاط فرهنگي اجتماعي مهمترين هدف برگزاري نمايشگاه كتاب در استان سمنان است و اصل حضور در شانزدهمين دوره اين نمايشگاه از اهميت بالايي برخوردار است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان به برگزاري 20 عنوان برنامه متنوع فرهنگي همزمان با هفته كتاب اشاره و خاطرنشان كرد: توسعه مطالعه به عنوان يك فرهنگ تنها بر عهده اين اداره كل و دستگاه هاي فرهنگي نيست.
وي تاكيد كرد: تقويت مطالعه و انس با كتاب همتي عمومي طلب مي كند تا كتاب پديده اي همگاني شود و رسانه ها اين مساله را به عنوان رسالت و چالش مثبت بايد دنبال كنند.
فضيلت آمار سرانه 2 تا 70 دقيقه اي براي مطالعه در كشور را فاقد معيار مشخص دانست و گفت: جامعه ايران تا مطالعه مساله محور فاصله زيادي دارد.
برگزاري اولين دوره همايش سواد رسانه اي استان سمنان با ارايه 6 مقاله در آذر 97، چهارمين همايش قومس شناسي در محورهاي تاريخ و جغرافيا، ادبيات و گويش ها، طبيعت و گردشگري، هنر و معماري، مفاخر و مشاهير و مشاغل روز ششم دي 97، طرح پاييزه كتاب از 24 آبان تا چهارم آذر با تخفيف 20 درصدي در هشت كتابفروشي استان و جشن بهار مهرباني از 29 آبان تا چهارم آذر با هدف نشاط اجتماعي، از ديگر برنامه هاي اعلام شده از سوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان در اين نشست بود.
6103