زاهدان - ايرنا - مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 214 كيلومتر از راه هاي استان از ابتداي امسال تاكنون روكش آسفالت شده است.

علي خانقائي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان روكش آسفالت در جاده هاي اصلي، فرعي و روستايي و با هدف ارتقاي ايمني جاده ها و رفاه حال مسافران انجام شده است.
وي ادامه داد: براي اجراي اين مقدار روكش در جاده هاي سيستان و بلوچستان 110 هزار و 106 تن آسفالت با اعتبار حدود 440 ميليارد ريال استفاده شده است.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سيستان و بلوچستان طول راههاي ارتباطي اصلي و فرعي استان را بيش از 10 هزار كيلومتر عنوان كرد و افزود: عمليات روكش آسفالت در مسيرهاي ارتباطي استان به تناسب اعتبارات و تامين قير از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در برنامه اين اداره‌ كل قرار دارد.
خانقائي ادامه داد: همچنين روكش آسفالت در راه هاي ارتباطي بر اساس ميزان تخريب و آسيب وارد شده به آنها در اولويت اين اداره كل قرار مي گيرد.
وي يكي از مهمترين زير ساخت هاي توسعه هر منطقه را جاده عنوان كرد و افزود: بهبود وضعيت جاده ها مي تواند زمينه كاهش تصادفات و تلفات جاده اي را فراهم كند.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سيستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در مسير سراوان - خاش گفت: براي افزايش حمل و نقل ايمن و روان و به منظور پيشگيري از تصادف ناشي از برخورد رخ به رخ وسايط نقليه قرارداد فاز نخست عمليات بهسازي و روكش آسفالت محور قديمي خاش - سراوان با اعتبار 46 ميليارد ريال با پيمانكار منعقد شده است.
خانقائي با بيان اينكه هم اينك اين قرار داد در مرحله تجهيز كارگاه قرار دارد افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده مقرر شده است در اين مرحله عمليات راهسازي در مسير گشت تا سراوان به طول 60 كيلومتر انجام شود.
وي اضافه كرد: طول كل اين مسير 155 كيلومتر است كه پس از اتمام تمام فازهاي اجرايي رانندگان وسايط نقليه مي توانند در مسير خاش - سراوان در 2 لاين رفت و برگشت تردد كنند.
7316 **6081