كاشان - ایرنا - معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه كاشان، آمارهای تلفات جانی ناشی از حادثه رانندگی در آزادراه اصفهان– كاشان– قم را نگران كننده دانست و بر ضرورت رسیدگی به آن تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اكبر مرتضایی عصر دوشنبه در نشست محور ایمن آزاد راه اصفهان– كاشان– قم گفت: جاده قدیم در شرایط كنونی با آزادراه تفاوتی ندارد و به دلیل تردد كمتر خودروها به نسبت آزادراه ایمن تر است.
وی افزود: استانداردسازی روشنایی، قرار دادن نیوجرسی، ترمیم آسفالت و برطرف كردن نقاط حادثه خیز در محدوده 112 كیلومتری حوزه استحفاظی كاشان می تواند بخشی زیادی از مشكلات موجود را برطرف كند.
سرپرست فرمانداری كاشان با تاكید بر ضرورت اعمال نظارت و قانون های بازدارنده بیان كرد: اتوبوس های مسافربری با بیش از سرعت مجاز در این مسیر حركت می كنند و ورود خودروهای سنگین به آزادراه هم باید متوقف شود.
مدیر مركز مدیریت بحران و كنترل حوادث شهرستان كاشان نیز یادآور شد: 60 كیلومتر از آزادراه كاشان- قم در محدوده این شهرستان می باشد اما دفتری در منطقه ندارد و دسترسی به مسئولان دشوار است.
جواد مزروعی، بیشترین تصادف های رخ داده در آزادراه كاشان– قم را در محدوده روستاهای سن سن و آب شیرین و علت آن را فقدان روشنایی عنوان كرد.
وی با تاكید بر ساخت مجتمع های رفاهی در این محدوده تصریح كرد: 9 كیلومتر پس از عوارضی اصفهان به سمت كاشان تا سان آرا هیچ مجتمع رفاهی نداریم و بیشترین تصادف ها هم به علت نبود این امكانات و خواب آلودگی رانندگان روی می دهد.
مدیر مركز مدیریت بحران و كنترل حوادث شهرستان كاشان افزود: نبود مسیر دسترسی به آزادراه برای ورود و خروج خودروهای امدادی، روكش آسفالت، نبود ماشین آلات سنگین و راننده ماهر هنگام بروز حادثه ها از دیگر مشكلات آزادراه كاشان– اصفهان و كاشان– قم است.
معاون فنی و امور عمرانی سرپرست فرمانداری كاشان نیز در این نشست بیان كرد: سه نقطه حادثه خیز در محدوده این آزادراه وجود دارد كه سال جاری 14 نفر قربانی در 14 فقره تصادف داشت.
علی چله دوان اضافه كرد: عبور عرضی افراد در محل تنها مجتمع رفاهی چهار فوتی، جاده دسترسی روستای خرمدشت به آزادراه پنج فوتی و محدوده روستای آب شیرین پنج فوتی داشته است.
وی با اشاره به خودداری مسئولان آزادراه در پنج سال گذشته از ارائه فهرست اقدام ها و هزینه های صورت گرفته تاكید كرد: اگر مشكلات این سه نقطه برطرف شود، تلفات جاده ای 50 درصد در آزادراه كاشان كاهش خواهد یافت.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز ایمن سازی آزادراه اصفهان– كاشان– قم را در گروه مشاركت همه دستگاه ها دانست و گفت: ضمانت های اجرایی در زمینه این محور از مقام قضائی دریافت شده و در صورت تداوم شرایط كنونی، عبور خودروها از این آزادراه رایگان خواهد شد.
سرهنگ حسین حسین زاده افزود: 66 نفر از ابتدای سال جاری تا آبان ماه در این آزادراه جان خود را از دست دادند كه باید با تمهیدی این محور از حالت بی روح كنونی خارج شود.
وی همچنین نصب علائمی پیش از رسیدن به دوربین های كنترل سرعت را ضروری برشمرد و تصریح كرد: استفاده از تابلوها و چراغ های هشدار دهنده در فاصله های مناسب منجر به كاهش سرعت و عاملی بازدارنده در بروز حادثه های رانندگی است.
به گزارش ایرنا، آزادراه كاشان بخشی از آزادراه هفت به طول 465 كیلومتر است كه از تهران آغاز می شود و با عبور از استان قم در اصفهان پایان می یابد.
6136/8123