دمشق- ایرنا- 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه گفت كه روابط میان كشورها باید همواره تامین كننده منافع و انتظارات ملت ها باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری سوریه، اسد دوشنبه شب در دیدار با یك هیات پارلمانی كشور اردن در دمشق، اظهار داشت: سفر هیات پارلمانی اردن به این كشور مهم و نشانه واقعی مواضع ملت ها و قطب نمای روابط دو جانبه است.
وی گفت: نمایندگان پارلمان ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به واقعیت های منطقه دارند.
رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: تمسك و پایبندی مردم و ارتش این كشور به هویت عربی، خود از عوامل اساسی پایداری این ملت بود، هرچند كه این هویت به شدت مورد حمله و هدف قرار گرفت.
دو طرف در این دیدار بر اهمیت فعال شدن روابط دوجانبه میان سوریه و اردن در همه زمینه ها و در راستای منافع یكدیگر تاكید كردند.
اعضای هیات اردنی در این دیدار بر همبستگی دائمی ملت اردن با مردم سوریه در جنگ علیه تروریست ها تاكید كردند.
آنها اعلام كردند كه سوریه خط مقدم دفاع از منطقه عربی است و پیروزی آن بر تروریسم، متعلق به همه كشورهای عربی در مقابل طرح های غربی ها است كه می خواهد ثبات منطقه را در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی برهم بزند.
هیات اردنی تصریح كردند: ملت سوریه با اتحاد بر محور رهبری و ارتش كشورشان توانستند، توطئه های خارجی را شكست دهند تا سوریه همچنان آزاد و قلب تپنده كشورهای عربی باقی بماند.
یك هیات اقتصادی اردن نیز ماه گذشته بعد از گذشت سه سال از طریق گذرگاه مرزی 'نصیب - جابر- وارد سوریه شد.
گذرگاه مهم و استراتژیك 'نصیب' در مرز سوریه با اردن حدود سه ماه قبل توسط ارتش این كشور پس از سال ها اشغال از سوی تروریست ها، آزاد شده و این معبر هم اینك سرآغاز دوباره تحول اقتصادی دو كشور و حتی منطقه شده است.
این گذرگاه مرزی 23 مهر ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان اقتصادی و خبرنگاران سوریه و اردن به طور رسمی كار خود را آغاز كرد.
این گذرگاه مرزی سبب برقراری دوباره روابط میان سوریه و اردن شد. این معبر قبل از بحران سوریه به دلیل عبور كالاها و محصولات اردن، لبنان، سوریه و كشورهای عربی حوزه خلیج فارس فعال ترین گذرگاه های مرزی دو كشور به شمار می رفت كه ادامه فعالیت جدید آن مورد تاكید مسئولان سوری و اردنی است.
شركت های ترخیص كالا و نیروهای مرزی برای عبور و مرور خودرو و مسافر در گذرگاه جابر در كشور اردن از سوی دیگر با تسلط ارتش سوریه بر معبر نصیب در مرزهای یكدیگر مستقر و فعالیت های رسمی خود را از یك ماه قبل آغاز كردند.
خاورم**8005 **1908