بندرعباس- ايرنا- نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بندرخمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي گفت: به بركت اتحاد و همدلي مردم هرمزگان، اين خطه از كشور عزيزمان امروز در جهان اسلام به عنوان نمادي براي وحدت مسلمانان شناخته مي شود.

به گزارش ايرنا، حسين هاشمي تختي عصر دوشنبه در جمع مردم بندرعباس ضمن تبريك هفته وحدت اظهار داشت: استقرار عقلانيت و تدبير در حوزه روابط اجتماعي هرمزگان ، بي شك ريشه در خيرخواهي و نيك انديشي علماي استان دارد كه به درستي به الگويي براي ساير استانها و حتي جهان اسلام تبديل شده اند.
وي ادامه داد: بر اين عقيده هستيم كه تاكيد بر روي همدلي و ترويج وحدت و مودت مي ‌تواند راهگشاي بسياري از امور در هرمزگان و كشور باشد.
هاشمي تختي افزود: از همين رو بناي همكاري و تعامل خودبا ساير نمايندگان استان و همچنين مسئولان در سطح استاني و ملي را بر مبناي همدلي و صداقت گذاشته ايم و در اين مسير به دستاوردهاي قابل ملاحظه اي دست يافته ايم.
اين عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از صحبتهاي خود بيان داشت: هفته وحدت از يادگارهاي ماندگار امام خميني (ره) است و اگر امروز ايران اسلامي از آرامش و توسعه پايدار بهره مند است، به بركت درايت و دورانديشي رهبر فرزانه انقلاب و همچنين همراهي و عقلانيت مردم اين سرزمين، از تمام اديان و مذاهب است.
هاشمي تختي تصريح كرد: وحدت نقش بسيار زيادي در پيروزي، حفظ و بدون شك در تدوام انقلاب اسلامي داشت و امروز براي عالم اسلام وحدت و همدلي يك ضرورت انكارناپذير است.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: هرچه مسلمانان بيشتر به دنبال حفظ و تقويت وحدت باشند باعث ياس دشمنان شده و سد محكمي براي جلوگيري از نفوذ دشمنان خواهد بود.
امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، در شرايطي كه دستهاي پيدا و پنهان دشمنان اسلام در اواخر دهه50 و اوايل دهه 60 شمسي سرگرم ايجاد فتنه و اختلاف افكني در ميان مسلمانان بودند، 12 تا 17 ربيع الاول هر سال قمري را كه آغاز و پايان آن طبق دو روايت شيعه و سني ولادت رسول اكرم (ص) مي باشد، به عنوان هفته وحدت تعيين كردند.
7198/6048