قشم - ایرنا - مدیر بازرسی عملكرد و رسیدگی به شكایات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تمهیدات فراهم شده، شكایات مسافران و گردشگران نوروزی در حداكثر 24 ساعت رسیدگی می شود.

به گزارش ایرنا، حامد افضلی نیكو شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسافران نوروزی می توانند از طریق سامانه رسیدگی به شكایات در پرتال سازمان، پنل پیامكی، تلفن گویای 24 ساعته، صندوق انتقادات و سامانه الكترونیكی مردم و دولت(سامد) با بازرسی سازمان ارتباط برقرار كنند.
وی افزود: جهت اطلاع گردشگران از راه های ارتباطی با مدیریت بازرسی سازمان، علاوه بر تبلیغات محیطی، در پیامك خوش آمدگویی به مسافران نوروزی، شماره سامانه پیامكی بازرسی نیز گنجانده می شود.
مدیر بازرسی عملكرد و رسیدگی به شكایات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح كرد: مردم از هر طریقی شكایت كنند، كد رهگیری دریافت می كنند و نتیجه رسیدگی نیز به آنان اعلام می شود.
وی افزود: شكایات ارسال شده از طریق صندوق های انتقادات و شكایات نیز از طریق تماس با شماره تماس های 2- 07635245941 قابل پیگیری است.

** ارایه 15 شكایت در سازمان منطقه آزاد قشم
افضلی نیكو گفت: در یك ماه اخیر 71 مكاتبه با افراد مختلف صورت گرفته است كه 15 مورد به تشكیل پرونده شكایت منجر شد.
وی افزود: از این تعداد 10 پرونده بررسی و به نتیجه رسید كه رسیدگی به این پرونده ها به طور میانگین پنج روز به طول انجامید.
مدیر بازرسی عملكرد و رسیدگی به شكایات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: بازرسی از واحدهای سازمان منطقه آزاد قشم با تعیین رضایتمندی ارباب رجوع، بررسی روند اداری سازمان در واحدهای مختلف، تسهیل ارتباطات ارباب رجوع با مسوولان از جمله برنامه های این مدیریت است.
جزیره قشم با مساحت یك هزار و 500 كیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 كیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یكهزار و 200 كیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تكنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و كسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود یكهزار و 628 كیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500/