مشهد- ايرنا- مسئول بسيج سازندگي خراسان رضوي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 170 هزار نفرروز در اردوهاي جهادي در سطح اين استان شركت كرده اند.

محمد روحاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به مناسبت هفته بسيج افزود: طي اين مدت 896 گروه جهادي به منظور فعاليتهاي عمراني به اردوهاي يك، سه، هفت و 10 روزه در نقاط مختلف خراسان رضوي اعزام شدند.
وي تعداد افراد حاضر در گروههاي جهادي را بين 10 تا 80 نفر ذكر و بيان كرد: امور عمراني، فرهنگي و كشاورزي از جمله فعاليتهاي گروههاي جهادي است كه با مشاركت و همكاري مردم مناطق محروم انجام مي شوند.
مسئول بسيج سازندگي خراسان رضوي ادامه داد: از ابتداي امسال تاكنون هزار پروژه اقتصاد مقاومتي در خصوص بنگاههاي كوچك و كلاسهاي ترويجي و آموزشي اقتصاد مقاومتي و همچنين 52 هزار و 308 خدمت بهداشتي و درماني شامل ويزيت و توزيع اقلام دارويي توسط گروههاي جادي در اين استان انجام شده است.
وي گفت: اجراي هزار و 519 طرح عمراني و 16 هزار و 856 فعاليت فرهنگي از ديگر اقدامات جهادگران خراساني در اين مدت بوده است. ادامه حضور در روستاي زلزله زده سرپل ذهاب و ارسال 700 كانكس به آن منطقه از ديگر فعاليتهايي است كه جهادگران در اين مدت انجام داده اند.
روحاني افزود: به منظور تمركز گروههاي جهادي بر يك منطقه و حل كامل مشكلات آن 'طرح اعتلا' در حال اجرا است. در اين چارچوب پارسال شش دهستان و امسال 9 دهستان در خراسان رضوي انتخاب شده اند تا جهادگران ظرف مدت دو تا پنج سال به صورت مستمر نسبت به رفع مشكلات آنها اقدام كنند.
7507/1858