مسكو - ایرنا - رسانه های روسیه از آزمایش موفقیت آمیز خودرو بدون سرنشین ساخت این كشور خبر داده اند كه از شهری به شهر دیگر حركت كرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از ریانووستی، این خودرو بدون سرنشین كه «استارلاین» نام دارد توانسته پس از حركت از سن پترزبورگ و طی كردن دو هزار و 500 كیلومتر بدون هیچ مشكلی به كازان در مركز روسیه برسد.
این خودرو در طول شش روز مسیر مدنظر را طی كرده است و در تمام طول مسیر راننده برای حفظ امنیت در شرایط خاص، در خودرو حضور داشت و در برخی نقاط مسیر برای رعایت احتیاط كنترل فرمان را راننده در دست می گرفت.
گفته شده است این اتومبیل هوشمند، در بزرگراه ها، خیابان های داخل شهری و حتی در جاده ها و مسیرهای خاكی بدون راننده به مسیر خود ادامه داده است و در تمام شرایط جاده ای و انواع سیستم های مورد نظر، خوب و مطمئن عمل كرده است.
البته گفته شده است كه این خودرو در بعضی موارد همچون تعیین و شناخت شرایط مسیر با مشكل مواجه بود و با افزایش طول مسیر از كیفیت عملكرد تحلیل داده ها و آپشن ها كاسته می شد.
خودروهای خودران كه در آنها از هوش مصنوعی استفاده می شود پروژه های جدید بشر به حساب می آیند و كشورها و شركت های بین المللی مختلف به دنبال ساخت و ارایه آن به بازار جهان هستند.
اروپام ** 1346 **