تهران- ایرنا- «احمد مسجدجامعی» عضو شورای شهر تهران از مردم، اهالی فرهنگ و هنر و پدیدآورندگان كتاب برای حضور چشمگیر در آیین «كتابگردی 97» قدردانی كرد.

به گزارش ایرنا، مسجدجامعی در حاشیه چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» كه شامگاه جمعه در سینما فلسطین تهران برگزار‌ شد، در گفت وگویی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در كتابگردی 97 كه روز پنجشنبه یكم آذرماه در كتابفروشی‌های تهران و سراسر كشور برگزار شد، از تمامی شركت‌كنندگان در این آیین از جمله هنرمندان، نویسندگان، ناشران، روحانیون، دانشگاهیان، مسؤولان، اهالی رسانه، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار و گروه‌ها تشكر و ابراز امیدواری كرد كه این آیین هر سال پرشكوه‌تر از سال قبل برپا شود.
وی، گفت وگوی چهره به چهره مردم با پدیدآورندگان كتاب، رونق اقتصاد نشر و توجه به كتابفروشی‌ها به عنوان كانون‌های توزیع فكر و اندیشه را از جمله دستاوردهای كتابگردی 97 برشمرد.
مسجد‌جامعی، دیگر ویژگی‌ كتابگردی امسال را توجه به كتاب‌فروشی‌های كوچك در محلات تهران و برخی شهرهای ایران برشمرد و افزود: به غیر از بازدیدهایی كه تیم‌ كتابگردی تهران از برخی كتابفروشی‌های محلات تهران داشت، اخبار رسیده از برخی شهرهای دیگر نیز حكایت از حضور گرم مردم و چهره‌های فرهنگی در كتابفروشی‌های محلات داشت؛ حتی شنیدم در یكی از شهرهای كوچك كه كتابفروشی بزرگی هم ندارد، راه اندازی كتابفروشی و تقویت حركت كتابگردی به یك خواست عمومی از سوی نسل ‌جوان این شهر تبدیل شده است.
عضو شورای شهر تهران در ادامه به برخی انتقادها از برنامه كتابگردی امسال در تهران اشاره كرد و افزود: حضور در كتابفروشی‌های محلات یكی از برنامه‌های ما در كتابگردی 97 بود كه در این زمینه ضمن بازدید از چند كتابفروشی محلات تهران، راهكارها برای حفظ و تقویت این كتابفروشی‌ها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. البته این نكته را هم می‌پذیرم كه به سبب كمبود وقت، فرصت نشد به تعداد بیشتری از كتابفروشی‌های محلات تهران سر بزنم.
وی در عین حال افزود: هم اكنون برخی خیابان‌های تهران به نماد كتاب و كتابخوانی تبدیل شده‌اند و حضور در كتابفروشی‌های خیابان انقلاب ‌و خیابان كریم‌خان اجتناب‌ناپذیر است.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به این موضوع اشاره كرد كه انتخاب مسیر و كتابفروشی‌های مورد بازدید با پیشنهاد و تعامل اتحادیه ناشران و كتابفروشان تهران صورت می‌گیرد و من به شخصه امیدوارم كه این حركت ملی، هرسال تعداد بیشتری از كتابفروشی‌های تهران و سایر شهرهای ایران را شامل شود.
مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد؛ از هم اكنون برنامه ریزی مناسبی برای جشن پنجاهمین سال جشنواره فیلم «رشد»، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم كشور صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره پویش كتابگردی تحت عنوان «كتابگردی 97» به منظور احیای فرهنگ كتابخوانی، روز پنج‌شنبه اول آذر 1397 با حضور گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی، دوستانه و ... در كتاب‌فروشی‌های سراسر كشور و خرید كتاب، از ناشران، نویسندگان، مترجمان و مشاغل مرتبط با تولید كتاب برگزار شد.
این پویش كه برای نخستین بار به ابتكار احمد مسجد‌جامعی عضو شورای شهر تهران در سال 1392 برگزار شد، ضمن حمایت از كتابفروشی‌ها به عنوان كانون‌های توزیع فكر و اندیشه به دنبال پیوند هرچه مستحكم تر مردم و كتاب و ترویج بیشتر فرهنگ كتابخوانی است.
شبس**1504