مهاباد- ايرنا- معاون صندوق اعتباري هنر گفت: يكهزار و 935 نفر از هنرمندان آذربايجان غربي در اين صندوق عضويت دارند و از امكانات آن بهره مند هستند.

منصور وحيدي فر روز سه شنبه در حاشيه نشست با هنرمندان، نويسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآني مياندوآب كه به منظور بررسي مشكلات بيمه اي آنان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حدود 700 نفر از اين تعداد از خدمات بيمه تامين اجتماعي و 180 نفر از بيمه درمان تكميلي برخوردار هستند.
وي بيان كرد: با وجود ارسال پيامك در چند نوبت به همه هنرمندان اين استان جهت برخورداري از خدمات بيمه تكميلي، تنها 180 نفر ثبت نام كردند كه جاي گله دارد.
وحيدي فر با بيان اينكه پاسخ قانع كننده اي در اين باره از سوي هنرمندان اين استان دريافت نكرديم، افزود: در صورت بروز مشكل درماني، عواقب آن متوجه خود هنرمندان مي شود.
وي شمار هنرمندان عضو اين صندوق را نيز در سطح كشور بيش از 65 هزار نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 10 هزار و 477 نفر از محل هدفمندي يارانه ها و 32 هزار نفر از محل تفاهم نامه تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند.
وي در رابطه با تسهيلات پرداختي به هنرمندان بيمه شده نيز افزود: تلاش صندوق بر اين است كه حق بيمه هنرمندان به بهترين شيوه پرداخت شود و تاكنون نيز به صورت به روز پرداخت شده است.
وحيدي فر با بيان اينكه بدهي معوقي وجود ندارد و هنرمندان از بابت قطع بيمه خود نگران نباشند، اضافه كرد: بيمه تكميلي، تامين اجتماعي و طرح كمك مستمري، تكريم و طرح تسهيلات رفاهي براي هنرمندان از جمله خدمات بيمه اي اين صندوق است كه هنرمندان هم اكنون از آن استفاده مي كنند.
وي افزود: با پيگيري هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تلاش صندوق اعتباري هنر، مستمري ماهيانه هنرمندان از يك ميليون و 500 هزار ريال به 2 ميليون و 500 هزار ريال افزايش يافت.
وحيدي فر اظهار داشت: هم اكنون حدود سه هزار نفر از هنرمندان كشور كه مشمول طرح كمك مستمري هستند ماهانه اين مبلغ را دريافت مي كنند.
وي ادامه داد: در خصوص بيمه تكميلي نيز طي 2 سال گذشته اقدامات موثر و مفيدي در سطح كشور انجام شده به طوري كه بالغ بر 47 هزار نفر از هنرمندان و خانواده هاي آنان از مزيت هاي بيمه تكميلي بهره مند شدند.
معاون صندوق اعتباري هنر گفت: امسال براي اولين بار در سطح كشور هنرمندان توانستند در قالب سه طرح تحت عنوان طرح «اميد»، «آرامش» و «رفاه» از بيمه تكميلي استفاده كنند.
وي اضافه كرد: در طرح اميد هر هنرمند مي تواند با پرداخت 650 هزار ريال در سال از تمام خدمات درماني آن اعم از بستري، جراحي هاي تخصصي، زايمان و آمبولانس برخوردار شود.
وحيدي فر با تاكيد بر اينكه در طرح هاي آرامش و رفاه سهم پرداختي هنرمند نسبت به طرح اميد تا حدودي بيشتر است، گفت: كامل ترين بسته حمايتي بيمه تكميلي است كه جهت ارايه خدمات بهتر به هنرمندان طي 2 سال گذشته اجرا شده است.
وي بيان كرد: همچنين سامانه «بيمانو» جهت اطلاع از بيمه تكميلي هنرمندان و مطالبه هاي بيمه اي اين قشر از جامعه از شركت هاي بيمه گر راه اندازي شده است كه اگر شركت بيمه گر نسبت به پرداخت حق بيمه هنرمندان اقدام نكند، صندوق نسبت به مطالبه هنرمندان اقدام مي كند.
معاون صندوق اعتباري هنر بيان كرد: هنرمندان جهت كسب اطلاع از وضعيت بيمه اي خود اعم از دريافت خسارت هاي بيمه اي مي توانند از طريق اين سامانه با استفاده از رمز و كد كاربري خود استفاده كنند.
وحيدي فر گفت: اگر بيمه تامين اجتماعي آن دسته از هنرمندان يا ساير صنوف از محل هدفمندي يارانه ها به علت پرداخت نشدن حق بيمه توسط دولت قطع شده باشد، تلاش مي شود تا پايان دي ماه امسال اين مشكل حل گردد.
وي گفت: در رابطه با هنرمندان متقاضي بيمه تامين اجتماعي، اگر شرايط بهره مندي آنان توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مربوطه احراز شود، تا پايان ماه جاري نسبت به حل اين مشكل نيز اقدام مي گردد.
به گزارش ايرنا، مديران صندوق اعتباري هنر كشور در قالب يك هيات سه نفري با هدف لزوم تمركززدايي جغرافيايي و بهره گيري عادلانه تمامي اعضا در سراسر كشور از خدمات صندوق اعتباري با سفر به آذربايجان غربي و شهرستان هاي تابعه از نزديك با هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران و فعالان قرآني شهرستان هاي اين استان ديدار كردند و در جريان مسايل و مشكلات آنان قرار گرفتند.
3072/9871/6185