پكن- ایرنا- نماینده تجاری آمریكا تهدید كرد چنانچه چین بر خودروهای وارداتی آمریكا عوارض اعمال كند تعرفه های بیشتری بر كالاهای چینی اعمال خواهد كرد.

به گزارش ایرنا از چاینا دیلی، 'رابرت لایت هایزر' روز پنجشنبه و تنها دو روز پیش از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریكا و 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین، در بیانیه ای تصریح كرد: تعرفه 40 درصدی چین بر خودروهای آمریكایی حدود یك و نیم برابر بیشتر از تعرفه های آمریكا بر خودروهای چینی است.
او سیاست های صنایع چین را با «پرخاشگرانه» و «دولت محور» توصیف كرد و ادعا كرد این سیاست ها به شدت به كارگران و تولیدكنندگان آمریكایی آسیب می زند.
لایت هایزر تاكید كرد واشنگتن به مطرح كردن این مسائل با چین ادامه می دهد اما چین هنوز راه حلی برای اصلاح آن ارائه نداده است.
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریكا نیز چند روز پیش گفته بود اگر توافقی با پكن حاصل نشود، تعرفه های بیشتری به مبلغ 267 میلیارد دلار بر كالاهای چینی اعمال خواهد كرد.
ایالات متحده سال جاری و پس از تشدید جنگ تجاری با چین، 250 میلیارد دلار تعرفه گمركی بر كالاهای این كشور وضع كرد.
ترامپ گفته است اگر در بوئنوس آیرس توافقی با چین حاصل نشود، تعرفه ها را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد و كالاهای بیشتری را مشمول این تعرفه ها خواهد كرد.
رئیس جمهوری آمریكا تاكید كرد هرچند با 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین روابط خوبی دارد اما پكن در مساله تجارت عادلانه با ایالات متحده رفتار نمی كند.
اجلاس گروه 20 (جی 20) از 30 نوامبر (9 آذر) به مدت دو روز با حضور 20 كشور از جمله چین، ژاپن، ایالات متحده و چند كشور دیگر در بوئنوس آیرس برگزار می شود.
**آساق**1904**