بندرعباس-ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) هرمزگان گفت: ميزان پرداخت زكات در اين استان درهشت ماهه امسال 98 ميليارد و 420 ميليون ريال بوده كه در همسنجي با پارسال 25 درصد افزايش يافته است.

علي الهياري عصر شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از اين ميزان 23 ميليارد و 950 ميليون ريال زكات واجب، 18 ميليارد و 760 ميليون ريال زكات مستحبي، 54 ميليارد و 800 ميليون ريال زكات فطريه و 910 ميليون ريال نيز كفاره بوده است.
وي بيان داشت: از محل زكات جمع آوري شده 49 هزار و 715 مورد خدمت به مددجويان در زمينه كمك هزينه ازدواج، معيشتي، كمك هزينه درمان، احداث و بازسازي مسكن و ساير كمك هاي موردي به مبلغ 8 ميليارد و 800 ميليون ريال ارايه شده است.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) هرمزگان اظهارداشت: زكات جمع آوري شده در واقع براساس تصميم شوراي زكات هر شهرستان و نيت خيران در زمينه رفع نيازهاي درماني، مسكن، تحصيلي، جهيزيه و معيشت خانوارهاي نيازمند و همچنين در بخش هاي عمراني از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه و غيره هزينه شد.
اللهياري با اشاره به اهميت نقش محوري تبليغات در ترويج زكات گفت: استان هرمزگان امسال در تحقق برنامه زكات، رتبه نخست كشوري را كسب كرده است
وي گفت: مشاركت و فرهنگ ‌سازي در امر زكات، وظيفه‌اي همگاني است و بايد همه دستگاه‌هاي اجرايي متولي در ترويج و اشاعه زكات بيش از گذشته تلاش كنند.
در حال حاضر 744 مبلغ و عامل افتخاري براي ترويج فرهنگ زكات در استان هرمزگان با كميته امداد همكاري دارند.
7195/6048