سمنان- ایرنا- سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: مصوبه های اقتصادی و عمرانی سفر فروردین 1395 كاروان تدبیر و امید به این استان 74 درصد پیشرفت اجرا دارد.

قدرت الله ابك عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: بیست و ششمین سفر استانی دكتر حسن روحانی در قالب كاروان تدبیر و امید به استان سمنان در فروردین سال 1395 انجام شد.
وی ادامه داد: این سفر با تعهد تكمیل 72 طرح اقتصادی و عمرانی با تصویب اعتبار 9 هزار و 624 میلیارد ریال به پایان رسید.
ابك افزود: براساس آمار در سال های 95 و 96 چهار هزار و 558 میلیارد ریال معادل 47 درصد و برای سال 97 هم بیش از یك هزار و 200 میلیارد ریال برای تكمیل طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب سفر استانی دكتر روحانی به استان اعتبار تخصیص یافت.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه كرد: طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب این سفر اكنون حدود 74 درصد پیشرفت اجرا دارد و 14 طرح هم به بهره برداری كامل رسیده است.
براساس آمار، سمنان یكی از استان های شاخص از نظر پیشرفت فیزیكی طرح های مصوب عمرانی و اقتصادی سفر كاروان تدبیر و امید است و برای تكمیل 100 درصدی طرح های باقیمانده سه هزار میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد كرد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شركت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.
همزمان با سفر كاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای كابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند كرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با كاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر كرده بود.
7342م/6103