پكن- ایرنا- 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین و 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریكا شامگاه شنبه به وقت محلی در حاشیه نشست سران گروه بیست در آرژانتین با یكدیگر دیدار كردند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از شینهوا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریكا در این نشست كه با ضیافت شام همراه بود، رابطش با رئیس‌جمهوری چین را «فوق‌العاده» توصیف كرد و افزود: این دیدار، ملاقاتی بسیار مهم است.
ترامپ با اشاره به اینكه در این نشست درباره روابط تجاری با رییس جمهوری چین صحبت می كنم افزود: درباره تجارت بحث خواهیم كرد و كاری خواهیم كرد كه برای پكن و واشنگتن فوق ‌العاده باشد.
'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین نیز در این دیدار گفت: مایه خوشوقتی است كه بار دیگر با رییس جمهوری آمریكا دیدار می كنم.
او گفت پس از دیدار قبلی با ترامپ، اوضاع جهان دستخوش تحولات جدیدی شده است و چین و آمریكا به عنوان دو كشور بزرگ و تاثیرگذار در زمینه مساعدت به صلح و شكوفایی جهان، به صورت مشترك مسئولیت مهمی برعهده دارند، همكاری بهترین گزینه دو طرف است.
شی اظهار تمایل كرد با استفاده از فرصت این دیدار به اتفاق رییس جمهوری آمریكا درخصوص مسایل مورد توجه مشترك تبادل نظر كند و مناسبات چین و آمریكا در مرحله بعدی را برنامه ریزی نماید.
جزییات بیشتری از این دیدار كه در بحبوحه تنش های تجاری چین و آمریكا برگزار شد منتشر نشده است.
گروه 20 در سال 1999 میلادی تشكیل و به محل اجتماع و رایزنی رهبران كشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور جهان تبدیل شده است. این گروه 85 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان و دوم سوم جمعیت جهان را شامل می شود.
در سال های ابتدایی فقط وزرای دارایی و روسای بانك های مركزی كشورهای عضو در اجلاس های مختلف شركت می كردند اما از سال 2008 به بعد و پس از ركود اقتصادی در جهان، رهبران این كشورها نیز نشست هایی برگزار كردند. از سال 2008 رهبران گروه 20 سالی یك مرتبه دیدار كردند اما بین سال های 2009 و 2010 زمانیكه اقتصاد جهان با بحران مواجه شد، رهبران جهان دو مرتبه در اجلاس گروه 20 شركت كردند. كشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، كانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی،آفریقای جنوبی، ایتالیا، ژاپن، مكزیك،آمریكا، روسیه، عربستان، كره جنوبی، تركیه، انگلیس و اتحادیه اروپا اعضای گروه 20 هستند.
سیزدهمین نشست دو روزه گروه 20 روزهای جمعه و شنبه در آرژانتین آغاز شد.
**آساق**1904**