تهران- ایرنا- همچنان خبرها از روزهای پایانی پروژه‌های سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر حكایت دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، هر چند اخبار تولید فیلم‌های سینمایی این روزها كمتر شنیده می‌شود و بیشتر كارگردانان در حال آماده سازی بخش‌های پایانی مراحل فنی فیلم خود و رساندن آن به جشنواره فجر هستند اما برخی آثار كه باید در شرایط آب و هوایی این روزها تولید شوند به تازگی جلوی دوربین رفته اند.
فیلم سینمایی «مجبوریم» پنجمین اثر بلند سینمایی رضا درمیشیان بعد از «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشكی» حالا خبر از انتخاب دو بازیگر جدید آن به گوش می رسد.
بابك كریمی و رضا بهبودی به تازگی به «مجبوریم» پیوسته اند تا تزه ترین ساخته درمیشیان همچنان كم خبر و بی سر و صدا در حال آماده سازی باشد.
در این فیلم تاكنون هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروفر، نگار جواهریان ، پردیس احمدیه و مجتبی پیرزاده ایفای نقش كرده اند.

**جلوه‌های ویژه «منطقه پرواز ممنوع»
فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» نیز در ادامه آماده سازی به جلوه‌های ویژه رسیده است.
سید هادی اسلامی كه پیش از این ساخت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم‌هایی چون «ملك سلیمان»، «بادیگارد»، «چ» و «به وقت شام» را در كارنامه كاری خود داشته است، اجرای جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را برعهده گرفت.
این فیلم با اتمام تدوین توسط ابوذر حیدری در حال تكمیل مراحل پس تولید است.
«منطقه پرواز ممنوع» به نویسندگی و كارگردانی امیر داسارگر و تهیه كنندگی حامد بامروت نژاد برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌شود.

**پوستر فانتزی برای «میلیونر میامی»
فیلم سینمایی كمدی «میلیونر میامی» به كارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌كنندگی سعید ملكان پس از آماده سازی كامل پوستر آن نیزطراحی شده است.
پوستر تصویرسازی‌ شده «میلیونر میامی» با نگاهی به فانتزی موجود در اثر طراحی شده است و محمد روح‌الامین نیز لوگوی آن را طراحی كرده است.
حمید فرخ‌نژاد، علی قربان‌زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر، با هنرمندی افسانه بایگان و با حضور آتیلا پسیانی بازیگران «میلیونر میامی» هستند.
داستان فیلم سینمایی كمدی «میلیونر میامی» درباره چهار نفر است كه می‌خواهند از راهی یك میلیون دلار را به جیب بزنند اما همیشه یكی از آن‌ها خراب‌كاری می‌كند!

*«گروگان» در پیش تولید
فیلم سینمایی «گروگان» به كارگردانی محمود دینی و تهیه كنندگی محمدرضا شرف الدین كه به تازگی پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده است، وارد مرحله پیش تولید شد.
فیلمبرداری «گروگان» در ایران و تركیه انجام می شود و داستان این فیلم درباره عده ای از قاچاقچیان بین المللی است كه با پشتیبانی گروهك های طالبان و داعش پس از كشتار دیپلمات های ایرانی در افغانستان از نوار مرزی شرق كشور برای انتقام از جمهوری اسلامی به اهالی یك روستا كه درحال برگزاری مراسم عروسی هستند، حمله كرده و مراسم آنان را به جهنمی از آتش و خون تبدیل می كنند.
به دنبال آن، تعدادی از مردم را نیز با خود به گروگان می برند و اعلام می كنند شرط آزادی آنان، رها كردن چند تن از قاچاقچیانی است كه در یكی از زندان های ایران بازداشت هستند. آنان به دولت جمهوری اسلامی فشار می آورند كه در صورت آزاد نكردن آنها، تمامی گروگان ها را خواهند كشت.
گروه این روزها در حال مذاكره با هنرمندان ایرانی و ترك برای همكاری با این اثر سینمایی هستند.
برخی از لوكیشن های فیلم در تهران و شهرهای شرقی و غربی كشور انتخاب شده است.

**آخرین مراحل فنی «زیر صفر مرزی»
مستند «زیر صفر مرزی» به كارگردانی مهدی افشارنیك با پایان یافتن آخرین مراحل فنی برای نمایش آماده می شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمود درویش نویسنده عرب می گوید جنگ پایان خواهد یافت و سران جنگ با یكدیگر دست خواهند داد...
این مستند به نویسندگی و كارگردانی مهدی افشارنیك و تهیه كنندگی علی جلیلوند تولید شده است.

**پروانه نمایش برای «حمال طلا»
فیلم سینمایی «لالا كن» به تهیه‌كنندگی حسن كلامی و كارگردانی مصطفی قربان‌پور نیز بعد از پایان یافتن مراحل فنی حالا مجوز نمایش خود را دریافت كرده است.
«لالاكن» اثری اجتماعی با موضوع كودك و نوجوان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش پسرك رویاپردازی است كه در كوران اختلافات پدر و مادرش برای در امان ماندن از دنیای آدم بزرگ‌ها از رویاپردازی‌هایش برای خود پناهگاه می‌سازد.
در این فیلم امین زندگانی، بهنوش بختیاری، پادینا رهنما و مریم سرمدی ایفای نقش می‌كنند. راستین عزیزپور و عسل قزن قرایی به‌عنوان بازیگران كودك و نوجوان در این فیلم حضور دارند.

**تغییر نام «این و آن» به «برادر»
تدوین و صداگذاری فیلم كوتاه «برادر» با نام قبلی «این و آن» به كارگردانی مهدیه محمدی و تهیه كنندگی محدثه پیرهادی به پایان رسید.
با پایان فیلمبرداری فیلم كوتاه «برادر»، كار تدوین و صداگذاری آن به ترتیب توسط امید میرزایی و رامین ابوالصدق انجام شد و هم اكنون امید روشن بین مشغول آهنگسازی آن است.
همچنین به طور همزمان كار جلوه های ویژه رایانه ای و اصلاح نور و رنگ آن توسط سعید خلیلی و یحیی علیی پیش می رود.
این فیلم یك اقتباس آزاد از داستان «این و آن» به قلم مریم السادات زكریایی است و قصه ای در بستر ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی را روایت می كند.
مهدیه محمدی پیش از این كارگردانی فیلم كوتاه «چرخ» را برعهده داشت.
«برادر» محصول جدید گروه هنری «كات» است. «كات» 2 سال پیش توسط باشگاه فیلم سوره برای حمایت از فیلمسازان جوان در عرصه تولید فیلم های كوتاه و نیمه بلند تشكیل شد.
در خلاصه داستان «برادر» آمده است: «در التهاب ماه های منتهی به انقلاب، جوانی كه روز مهمی انتظارش را می كشد، باید میان خود و غریبه ای دست به انتخاب بزند ...»
سجاد بابایی، مجتبی واشیان و اكبر مددی مهر تركیب بازیگران این فیلم را تشكیل می دهند.

**خیز «سركوب» برای جشنواره
فیلم سینمایی «سركوب» به كارگردانی رضا گوران كه این روزها با پایان فیلمبرداری مراحل فنی را پشت را می گذارد فرم حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر را پر كرد.
علیرضا علویان در حال صداگذاری این فیلم است و نسخه ای از فیلم «سركوب» به زودی به دفتر جشنواره ملی فیلم فجر ارایه می شود.
حبیب اسماعیلی تهیه كننده و محمدصادق رنج كشان سرمایه گذار و مجری طرح «سركوب» هستند.
باران كوثری، سارا بهرامی، الهام كردا، پردیس احمدیه، رویا افشار و جمشید هاشم پور در اولین فیلم سینمایی رضا گوران بازی می كنند.
در خلاصه داستان فیلم «سركوب» آمده است: یه كاری كرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی كه بهش وفاداریم خیلی وقته كه مرده...

**مجوز اكران «حمال طلا»
فیلم سینمایی «حمال طلا» به تهیه كنندگی منصور سهراب پور و كارگردانی تورج اصلانی پس از مراحل فنی مجوز نمایش گرفت.
سعید آقاخانی، پیام احمدی نیا، لطف‌الله سیفی، ژاله صامتی، امید روحانی، امین آقا فرزانه، علیرضا مهران، حسن زاهدی، داوود محمدآبادی، محمود شفیع خانی و رضا شفیع خانی به ایفای نقش پرداخته اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: رضا، حمال طلا است. شغلش رساندن طلا و جواهرات از كارگاه به مغازه است. یك روز در مسیر از او دزدی می‌شود و او باید غرامت بپردازد. او از دوستش لویی كمك می‌گیرد اما نوسانات بازار تهران اوضاع او را بدتر می‌كند.
فیلم سینمایی «حمال طلا» در ژانر اجتماعی ساخته شده است.
فراهنگ**9246**