تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

قزوين - ايرنا - مديركل پشتيباني امور دام قزوين گفت: در راستاي حمايت از چرخه توليد و تنظيم بازار، 508 تن گوشت قرمز با نظارت اين دستگاه طي هشت ماهه امسال در استان توزيع شده است.

به گزارش ايرنا، فرشيد گرامي پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه استان قزوين مانند كشور از ذخاير پروتئيني مطمين و كافي برخوردار است، افزود: از بين گوشت قرمز توزيع شده در استان 128 تن گوشت گرم گوسفندي بوده و ساير به گوشت قرمز منجمد اختصاص داشته است.
وي اظهار داشت: در مدت ياد شده همچنين 457 تن گوشت مرغ منجمد و 85 تن نيز تخم مرغ با هماهنگي اداره پشتيباني امور دام در استان توزيع شده است.
گرامي پور يادآور شد: در مجموع طي هشت ماهه امسال يك هزار و 50 تن انواع اقلام پروتئيني در استان توزيع شده است.
وي توزيع نهاده هاي دامي را نيز يكي از وظايف اداره پشتيباني امور دام دانست و گفت: امسال 27 هزار تن جو، سويا و ذرت علوفه اي بين دامداران استان توزيع شده است.
مدير كل پشتيباني امور دام قزوين در پايان خاطرنشان كرد: گوشت قرمز و سفيد به ميزان كافي در سردخانه هاي استان موجود است و با ذخيره سازي هاي صورت گرفته مي توان اذعان كرد با كمبود محصولات پروتئيني مواجه نخواهيم شد.
هرگاه قيمت گوشت سفيد (مرغ) و قرمز كاهش و يا افزايش يافته به شكلي كه توليدكنندگان يا مصرف كنندگان دچار مشكل و آسيب شوند، اداره كل پشتيباني امور دام وارد عمل شده و با خريد و يا عرضه گوشت بازار را تنظيم و در راستاي تعادل سازي قيمت ها اقدام مي كند.
3013