مهاباد- ایرنا- مجری احداث كریدور بزرگراهی غرب كشور گفت: این طرح تاكنون از 55 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار است.

غلامرضا خرم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از قطعه دوم كریدور بزرگراهی غرب كشور /بخش بزرگراهی میاندوآب - كرمانشاه/ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور ارتباطی كه به كریدور شمال - جنوب معروف است، بندر امام خمینی (ره) را به مرز بازرگان متصل كرده و به طول یكهزار و 482 كیلومتر از پنج استان كشور عبور می كند.
وی اضافه كرد: این مسیر از مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان غربی، كردستان، كرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.
وی اظهار داشت: 300 كیلومتر این مسیر در آذربایجان غربی و 320 كیلومتر آن در كردستان قرار دارد كه 6 تونل به طول 2 هزار و 500 متر، 11 تقاطع غیرهمسطح و یكهزار و 20 متر پل در این منطقه ساخته می شود.
مجری احداث كریدور بزرگراهی غرب كشور با اشاره به اینكه در این قطعه 42 پیمانكار فعال هستند، افزود: تاكنون چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده و برای اتمام آن نیز یكهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینكه وزارت راه و شهرسازی بیش از پنج هزار میلیارد ریال بدهی دارد افزود: از مجموع بدهی های وزارت راه و شهرسازی در این بخش، سه هزار و 500 میلیارد ریال مربوط به پیمانكاران و یكهزار و 500 میلیارد ریال دیگر مربوط به صاحبان اراضی كشاورزی واقع در مسیر طرح است.
به گزارش ایرنا، مجری احداث كریدور بزرگراهی غرب كشور به همراه فرماندار برای بازدید از روند پیشرفت فیزیكی كنار گذر بوكان به این شهرستان سفر كرد.
بوكان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3020/2093