تهران - ايرنا - دادگاه مصر «محمد بديع» رهبر گروه «اخوان‌ المسلمين» مصر و معاون اول او را بار ديگر به حبس ابد محكوم كرد.

به گزارش روز پنجشنبه «رويترز عربي»، دادگاه جنايي قاهره بديع و «خيرت الشاطر» معاون اول وي و چهار تن از اعضاي ديگر اين گروه را در ارتباط با پرونده موسوم به «حوادث دفتر ارشاد» كه مربوط به درگيري هاي سخت در اطراف دفتر اصلي گروه اخوان المسلمين در قاهره در سال 2013 است، به حبس ابد محكوم كرد.
سال ۲۰۱۳ و در پي عزل «محمد مرسي» رئيس جمهوري وابسته به گروه اخوان المسلمين، نيروهاي ارتش مصر، بديع و چند نفر از نزديكانش را در دفتر ارشاد بازداشت كردند. همان زمان اعلام شد آنها به سلاح و مهمات مجهز بودند و قصد داشتند كه اقداماتي انجام دهند.
دادگاه كيفري مصر پيش از اين در حكمي بديع به همراه ۶۴ تن از اعضاي اين گروه را به اتهام ارتكاب جرايم خشونت آميز و كشتار در استان 'المنيا' در جريان متفرق كردن تجمع كنندگان حامي اخوان المسلمين در ميدان «رابعه العدويه» در سال ۲۰۱۳ به حبس ابد محكوم كرده بود.
در آگوست سال ۲۰۱۳ شهر «العدوه» در استان المنيا در مصر شاهد درگيري و اغتشاشاتي بود كه طي اين درگيري ها به يك مركز پليس در اين شهر حمله شد و افسر نيز كشته شده است. دولت مصر گروه اخوان المسلمين را به دست داشتن در اين حمله متهم كرده است .
اعضا و حاميان گروه اخوان المسلمين در سال 2013 در اعتراض به سرنگوني مرسي رئيس جمهوري پيشين در ميدان رابعه العدويه تظاهرات و تجمع كرده بودند.
مقام هاي مصري از سال 2013 گروه اخوان المسلمين را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده اند. از زمان بركناري مرسي فشار عليه اخوان المسلمين افزايش يافته است.
خاورم**9366**1651