تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

پكن- ایرنا- در پی بالا گرفتن تنش ها میان كره جنوبی و ژاپن بر سر حكم دادگاه كره ای درباره «پرداخت غرامت یك شركت فولاد سازی ژاپنی به شهروندان كره جنوبی» كه در دوران استعمار به زور به خدمت گرفته شده اند، توكیو در حال بررسی راه های تحریم احتمالی كره است.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش كرد این موضوع به یك اختلاف بزرگ میان دو كشور تبدیل شده است و كره جنوبی اصرار می ورزد كه این غرامت باید پرداخت شود.
گزارش ها حاكی است كره جنوبی تهدید كرده است در صورتی كه این غرامت پرداخت نشود دارایی های شركت فولاد سازی نیپون ژاپن را مسدود خواهد كرد.
از سوی دیگر شماری از مقام های دولت ژاپن از 'شینزو آبه' نخست وزیر این كشور خواسته اند سفیر توكیو را از كره جنوبی فرا خوانده، تحریم هایی علیه آن كشور در نظر گرفته و دارایی های دولت كره جنوبی را مسدود كند.
به نظر می رسد تمركز دو كشور بر روی این پرونده موجب شده است تا زخم های ناشی از دوران استعمار ژاپن بر شبه جزیره كره و اختلافات دو كشور بر سر مالكیت بر جزایر مورد منازعه دوكدو در دریای شرقی، سر باز كند.
وكلای دولت كره جنوبی كه روی این پرونده كار می كنند در توكیو گفته اند به این شركت تا 24 سپتامبر مهلت داده می شود تا رای دادگاه كره ای برای پرداخت غرامت را اجرا كند.
این شركت فولاد سازی ژاپن با شركت فولادسازی پوسكو كره جنوبی مشاركت نزدیكی دارد و گفته است فعلا درباره این مساله در حال رایزنی با دولت است.
برخی از سیاستمداران و مسئولان دولت ژاپن از بابت این اقدامات كره جنوبی به خشم آمده اند و از آبه خواسته اند سفیر ژاپن را فراخوانده و كره جنوبی را تحریم كند.
محدودیت بر روی دارایی های دولت كره جنوبی و شماری از دیپلمات های این كشور و تجدید نظر درباره صدور روادید برای مسافران كره ای از جمله تدابیر تحریمی توكیو عنوان شده است.
آساق**231**1904**