تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

چابهار - ايرنا - سينما جوان چابهار روز جمعه با حضور سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، احمد علي موهبتي استاندار سيستان و بلوچستان و شماري از مسئولان و هنرمندان اين شهرستان افتتاح شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در حاشيه اين مراسم گفت: سينما جوان چابهار به منظور توسعه و ترويج فرهنگ در اين شهرستان افتتاح شد كه اميدواريم با انجام آن، شاخص هاي فرهنگي منطقه ارتقا يابد.
حسين مسگراني در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: جنوب سيستان و بلوچستان بويژه چابهار در عرصه فيلم و عكس ظرفيت هاي بسيار و هنرمندان برجسته اي دارد كه نياز است مورد حمايت قرار گيرند.
وي بيان كرد: چابهار در عرصه فيلم هاي كوتاه، مستند و ويژه ظرفيت ها و توانمندي هاي خوبي در سيستان و بلوچستان دارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: اين سينما جوان دومين مركز سينمايي در استان است كه بزودي در زابل نيز چنين مركزي به منظور حمايت از هنرمندان تاسيس مي شود.
وي بيان كرد: تجهيزات سينما جوان در زابل خريداري شده كه اين امر نقش مهمي در ارتقاي شاخص هاي فرهنگي سيستان و بلوچستان دارد.
مسگراني تصريح كرد: در مركز سينما چابهار پنج اتاق براي آموزش اهالي فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: همچنين امكانات مربوط در عرصه فيلم و عكس براي استفاده هنرمندان چابهاري نيز در اين مركز فراهم است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: كارگاه آموزشي در مركز سينما جوان چابهار ايجاد شده كه هنرمندان مي توانند براي بهره گيري بيشتر در عرصه هاي مختلف فرهنگي و هنري از اساتيد برجسته اين مركز استفاده كنند.
وي تصريح كرد: با افتتاح مركز سينما جوان چابهار ديگر نيازي نيست كه هنرمندان اين منطقه براي فراگيري آموزش هاي فرهنگي و هنري به زاهدان مركز سيستان و بلوچستان سفر كنند.
به گزارش ايرنا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز پنجشنبه سفر 2 روزه خود را به جنوب سيستان و بلوچستان آغاز كرد.
حضور در گلزار شهدا، شركت در نشست شوراي اداري و ديدار با اصحاب فرهنگ و هنر ايرانشهر از مهمترين برنامه هاي سفر سيد عباس صالحي به اين شهرستان بود.
ديدار با اهالي فرهنگ و هنر شهرستان هاي چابهار، سرباز، كنارك، نيكشهر و قصرقند، بازيد از روستاي دوستدار كتاب رمين، شركت در مراسم تشييع پيكر 2 شهيد حادثه تروريستي چابهار، عيادت از حادثه ديدگان حمله تروريستي، بازديد از بندر شهيد بهشتي و پتروشيمي از مهمترين برنامه هاي امروز وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين شهرستان بود.
3043**3213/1772