تهران – ايرنا – جنگنده بمب افكن هاي عربستان جمعه شب در ادامه حملات خود به يمن با بمباران قايق هاي صيادان يمني، چهار صياد يمني را كشتند.

به گزارش شبكه خبري الجزيره، جنگنده بمب افكن هاي عربستان قايق صيادان يمني را در الحديده واقع در غرب يمن بمباران كردند.
براساس اين گزارش، جنگنده هاي عربستان همچنين در سه نوبت منطقه الجبانه واقع در شهرستان الحادي در استان الحديده و در دو نوبت نيز خيابان «تسعين» را در شهر الحديده بمباران كردند.
حملات هوايي جنگنده هاي عربستان درحالي شب گذشته ادامه يافت كه طرف هاي يمني در شهر استكهلم سوئد در حال مذاكره براي صلح در يمن هستند.
پيش تر يحيي سريع سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفته بود كه همزمان با دومين روز مذاكرات صلح در سوئد، حملات ائتلاف متجاوزان و مزدوران آن ها به مناطق مختلف يمن با شدت ادامه دارد.
'يحيي سريع' روز جمعه افزود: جنگنده هاي ائتلاف سعودي – آمريكايي در 19 نوبت مناطق مختلف يمن را هدف قرار دادند و مزدوران آن ها نيز همزمان حملات موشكي و توپخانه اي شديدي به مناطق مسكوني داشتند.
چهارمين دور از مذاكرات صلح يمن از روز پنجشنبه با حضور طرف هاي يمني به همراه «مارتين گريفيث» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در استكهلم سوئد به مدت يك هفته آغاز شد.
اين دور از مذاكرات كه قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهريور) در ژنو سوئيس برگزار شود، با كارشكني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
دور نخست و دوم اين مذاكرات سال 2015 (94) به ترتيب در شهرهاي ژنو و بيل سوئيس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در كويت برگزار شد كه آن هم با كارشكني كشورهاي ائتلاف از جمله عربستان و امارات كار به جايي نبرد.
شبك**9365**1392