به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس تقی پور روز شنبه نسبت به نوع جدید كلاهبرداری از مردم با عنوان ارائه كارت هوشمند سلامت سازمان تامین اجتماعی هشدار داد و از مردم خواست هرگونه تماس یا مراجعه به بیمه شدگان و مستمری بگیران در این خصوص را با تماس با شماره تلفن 1420 (مركز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی) گزارش دهند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینكه اخیرا برخی با مراجعه به منازل مردم یا تماس با آنها به بهانه فروش كارت سلامت الكترونیك كلاهبرداری می كنند، این هشدارها به مردم به ویژه بیمه شدگان و مستمری بگیران داده می شود كه نسبت به این موضوع هوشیار باشند.
تقی پور با تاكید بر اینكه سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه كارت هوشمند سلامت ارائه نكرده است و برنامه ای هم در این زمینه ندارد، گفت: نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران در مراكز درمانی ملكی و دولتی و دانشگاهی مشخص است.
وی تصریح كرد: بیمه شدگان در مراجعه به مراكز ملكی فقط با ارائه كد ملی و بدون نیاز به دفترچه، خدمات را دریافت می كنند و مراكز درمانی دانشگاهی و دولتی، خدمات را به بیمه شدگان با ارائه دفترچه بیمه این سازمان ارائه می كنند و كارت هوشمند سلامت مطرح نیست.
تقی پور تصریح كرد: این موضوع توسط نهادهای قانونی سازمان تامین اجتماعی نیز در حال پیگیری است.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هرگونه اخبار و اطلاعیه های مرتبط با این سازمان توسط سایت سازمان تامین اجتماعی و رسانه های گروهی به اطلاع بیمه شدگان و مستمری بگیران رسانده می شود و آنها برای دریافت اطلاعات و اخبار فقط به كانال های اطلاع رسانی معتبر مراجعه كنند.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده و مستمری بگیر دارد كه 18 نوع خدمت به این افراد ارائه می دهد.
اجتمام* 7268*1834
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
تهران- ایرنا- سازمان تامین اجتماعی اعلام كرد: هرگونه ارائه و توزیع كارت هوشمند سلامت توسط افراد سودجو انجام می شود و این موضوع صرفا كلاهبردای است و این افراد هیچ ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی ندارند؛ بنابراین صدور كارت هوشمند سلامت توسط این سازمان تكذیب میشود.