بروجرد - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار سلسله گفت: يكي از مهمترين و موثرترين راه هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي آگاه سازي و آموزش خانواده ها است كه بايد از سوي مسئولان جدي گرفته شود.

به گزارش ايرنا، عابدين گراوند روز دوشنبه در اولين نشست كميته مبارزه با مصرف مشروبات الكلي درسالن جلسات فرمانداري سلسله اظهارداشت: مصرف مشروبات الكلي علاوه بر اينكه مغاير با شرع، اخلاق و فرهنگ مي باشد منشاء بسياري از جرائم و آسيب هاي اجتماعي است.
وي افزود: اكنون پيشگيري و درمان، كاهش آسيب و بازتواني سوء مصرف الكل به عنوان يكي از مهمترين آسيب هاي اجتماعي در بسياري از كشورهاي دنيا مورد توجه قرار گرفته است.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار سلسله بيان كرد: در بحث پيشگيري از مصرف مشروبات الكلي توجه به آموزه هاي ديني و اسلامي تاثير گذار است.
گراوند با اشاره به اينكه مصرف مشروبات الكلي زمينه ساز بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي جبران ناپذير است، اضافه كرد: دستگاه ها بايد با اقدام جهادي نسبت به فرهنگ سازي، آموزش و اقدامات ارشادي در راستاي پيشگيري از مصرف مشروبات الكلي و جلوگيري از آثار مخرب اين معضل اجتماعي تلاش نمايند.
وي ادامه داد: مصرف مشروبات الكلي مغاير با اخلاق، فرهنگ و دين بوده و منشاء جرايم بسياري است كه درمسايل خانوادگي، اجتماعي، فرهنگي و نيز انحرافات اخلاقي افراد جامعه تاثير گذاراست و بي تفاوتي در اين امر موجب درگير شدن آحاد جامعه با آثار و تبعات سوء مصرف مشروبات الكلي خواهد شد.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار سلسله گفت: بايد با آگاه سازي، اغناي مردم و بهينه سازي اوقات فراغت جوانان در راستاي پيشگيري از مصرف مشروبات الكلي گام برداشته شود.
گراوند نقش رسانه ها و فضاي مجازي را به عنوان اصلي ترين عناصر فرهنگ سازي و آگاه سازي خانوده ها در اين زمينه را غير قابل انكار دانست و اظهارداشت: فعالان اين عرصه با انجام فعاليت هاي فرهنگي مفيد در اين فضا اقدامات مناسبي را در راستاي آگاه سازي جوانان، خانواده ها و افراد جامعه صورت دهند.
7265/7273