تهران- ایرنا- سرپرست سازمان سینمایی، سینمای مستند را پاك و با شرافت خواند و گفت: مقدمه رشد سینمای حرفه‌ای، حوزه‌ مستند و تجربی است، چرا كه سینمای مستند به واقعیت‌ها بیشتر نزدیك است.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، حسین انتظامی با حضور در اولین روز برپایی دوازدهمین دوره‌ این جشنواره سینمایی در پردیس سینمایی چارسو، تصریح كرد: می‌خواستم همان روز اول به مستندسازان خدا قوت بگویم؛ این به دلیل اهمیتی است كه سازمان سینمایی وزارت ارشاد برای این گونه‌ فرهنگی سینما قائل است.
وی درباره‌ جشنواره سینماحقیقت گفت: همیشه به عنوان یك بیننده با سینمای مستند آشنا بوده‌ام؛ می‌دانم دوستداران این عرصه كم نیستند و من هم با سینمای مستند، بیگانه نیستم.
انتظامی، مقدمه رشد سینمای حرفه‌ای را حوزه‌ مستند و تجربی دانست و گفت: سینمای مستند به واقعیت‌ها بیشتر نزدیك است، همانطور كه می‌دانید این سینما، سینمای پاك و با شرافتی است.
وی تاكید كرد: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته، ارتقای جدی پیدا كرده است و این نشان می‌دهد كه جایگاه سینمای مستند هر روز بالاتر می‌رود و به شان خود كه حق این سینما هم هست، نزدیك‌تر می‌شود.
انتظامی در ادامه به وضعیت اقتصادی سینمای مستند اشاره كرد و گفت: دوستداران سینما در جریان هستند كه مدتی پیش برنامه جامع سینمای ایران منتشر شد، در واقع آن برنامه سند حوزه سینما در دولت دوازدهم است، با این حال دید حمایتی گسترده‌ای نسبت به سینمای مستند در دستور كار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
وی افزود: امسال در جشنواره سینماحقیقت بحث پیچینگ مطرح شده كه باعث ارتباط بیشتر میان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود؛ ایده‌های جذابی كه می‌تواند برای آینده این جشنواره مثمرثمر باشد كه در همین زمینه شبكه‌های تلویزیونی هم باید كمك كنند تا اقتصاد این سینما به حالت كیفی‌تری برسد، ما این انتظار را از سازمان صداوسیما داریم كه حمایت خود را از سینمای مستند بیشتر كند.
انتظامی درباره‌ آینده جشنواره سینماحقیقت گفت: خوشحالم كه این جشنواره موقعیت خود را حفظ كرده و به جایگاه خوبی در كنار دیگر جشنواره‌های سینمایی رسیده است و به یك معنا، جایگاه سینمای مستند قابل تعظیم است.
وی خاطرنشان كرد: از دست‌اندركاران جشنواره به ویژه دبیر، هیات داوران و تمامی مستندسازان قدردانی می‌كنم و به میهمانان خارجی هم خیرمقدم می‌گویم.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت كه از دیروز 17 آذرماه گشایش یافته است تا 24 آذرماه در پردیس سینمایی چارسو ادامه دارد.
فراهنگ**9246** 1055