سنندج - ايرنا - رئيس مركز مديريت راه‌هاي استان كردستان گفت: وجود مه غليظ در برخي نقاط جاده ارتباطي سنندج - مريوان ديد افقي را در اين نقاط به 10 تا 20 متر كاهش داده است.

دانش زندي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در حال حاضر در جاده سنندج - مريوان مه غليط باعث اختلال در تردد شده بطوريكه در برخي نقاط ديد افقي را به كمتر از 10 متر و برخي نقاط به كمتر از 20 متر كاهش داده است.
وي اضافه كرد: اين پديده تا مرز باشماق ادامه دارد و بيشتر كاهش ديد نيز از پايانه مرزي تا شهر مريوان و حوالي روستايي نگل سنندج است.
رئيس مركز مديريت راه هاي كردستان افزود: همچنين در محور سقز به مريوان نيز شاهد وجود مه غليظ هستيم و در اين محور نيز حداقل ديد افقي به 20 متر كاهش يافته است.
زندي يادآور شد: مردم بويژه رانندگان وسايل نقليه مي‌توانند جهت كسب اطلاع از آخرين وضعيت راه‌هاي استان كردستان با سامانه گوياي 141 راه‌هاي استان تماس بگيرند.
به گزارش ايرنا، بر اساس بررسي مدل ها و نقشه هاي پيش يابي تا اواخر روز چهارشنبه جو آرام و پايداري بر استان حاكم خواهد بوده و تنها پديده قابل ملاحظه طي اين مدت مه گرفتگي (بخصوص در ساعات اوليه صبح) است كه موجب كاهش ديد مي شود.
از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشي بتدريج از غرب استان (بانه و مريوان) بارندگي ها آغاز مي شود كه اين سيستم بارشي در روزهاي پنجشنبه و جمعه براي شمال و غرب استان (زرينه، سقز، ديواندره، بيجار، بانه، مريوان و سروآباد) نسبتا فعال بوده و بارش هاي باران و برف (در ارتفاعات و گردنه ها بيشتر برف) را در پي دارد.
همچنين شرايط يخبندان شبانه و سرماي صبحگاهي تا اواخر هفته جاري در همه نقاط استان كردستان تداوم دارد.
سالانه 600 راهدار استان كردستان در جاده هاي شهري و روستايي مستقر مي شوند كه 350 نفر از اين تعداد با 300 دستگاه ماشين آلات برف روب در جاده هاي بين شهري و 250 نفر نيز با 200 دستگاه ماشين آلات در جاده هاي فرعي و روستايي استان مستقر مي شوند.
راهداران استان كردستان در طرح زمستاني بيش از 6 هزار كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 800 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و چهار هزار و 200 كيلومتر راه روستايي است.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
3034/9102