تهران-ايرنا- روزنامه الوطن سوريه گزارش داد، با وجود تضمين هاي تركيه درباره مناطق كاهش تنش در شمال سوريه، ارتش اين كشور حضور يگان هاي خود را در جبهه هاي حلب، ادلب و حماه بيشتر كرده و مقابله يگان هاي ارتش سوريه با حملات تروريست ها ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه اين روزنامه، تيم شناسايي يگان هاي نظامي ارتش سوريه در اطراف روستاهاي «الحماميات» و «بريديج» در حومه شمالي محرده در ادلب روز گذشته رصد كردند كه عناصر وابسته به جبهه النصره با نقض توافق ادلب در سوچي روسيه به اطراف روستاي الصخر براي حمله به مواضع ارتش سوريه نفوذ كرده اند كه ارتش سوريه با سلاح هاي سنگين توپ و موشك اين حمله را دفع و شماري از ترويست ها به هلاك رساند.
براساس اين گزارش ارتش سوريه گروههاي ديگري از تروريست ها را كه در تلاش براي نفوذ به محورهايي در منطقه بيطرف ادلب براي حمله به مواضع ارتش سوريه بودند ناكام گذاشت.
ارتش سوريه همچنين با توپ هاي سنگين مقرهاي تروريست ها را در زمين هاي كشاورزي مناطق الطامنة ،الجنابرة ،تل عثمان ،الصخر والزكاة در حومه شمالي حماه و منطقه جرجناز حومه جنوب شرقي ادلب هدف قرار دادند.
الوطن گزارش داد كه «ابو خالد الشامي» سخنگوي گروه تروريستي النصره نيز در سايت اينترنتي اين گروه ادعا كرد كه شمال سوريه پس از ورود ارتش سوريه و همپيمانانش به نقاط تماس در ادلب در ساعت صفر آغاز درگيري ها قرار گرفته است.
براساس اين گزارش، تنش در اين جبهه ها در حالي است كه «فواد اوكتاي» معاون رئيس جمهور تركيه اعلام كرد كه تركيه از بروز بحران انساني بزرگ در ادلب با توجه به توافق با روسيه در سوچي ، جلوگيري كرده است.
تركيه متعهد شده ادلب و حومه‌هاي آن را از گروه‌هاي تروريستي تخليه كرده و اجراي توافق‌نامه ايجاد منطقه خالي از سلاح را تضمين كند.
در همين راستا ارتش سوريه حمله به مواضع گروه تروريستي داعش در منطقه السخنه در حومه شرقي حمص در نزديكي مرزهاي استان دير الزور و نزديك به پايگاه آمريكايي التنف را گسترده كرده است.
يك منبع نظامي سوريه گزارش داد كه يگاني از ارتش روز گذشته با موشك تجمع گروه تروريستي داعش را در اطراف سد عويرض در باديه شرقي هدف قرار داد و همچنين يگان هاي از اين ارتش با آتش توپخانه اي سنگين تروريست هاي داعش را در جبل الغراب تا جنوب شرقي شهر السخنه در نزديكي استان ديرالزور را هدف حمله قرار دادند.
خاورم**9366**1049