كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: بر اساس همكاري ها و قول مساعد سازمان نوسازي مدارس كشور، تا پايان سال جاري 110 مدرسه نيمه تمام در اين استان از محل اعتبارات ملي تكميل مي شود و به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، محمدجواد فدائي شامگاه چهارشنبه در ديدار با معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس وزارت آموزش و پرورش افزود: استانداري كرمان آماده اختصاص مبالغي براي نوسازي مدارس استان است.
وي ادامه داد: سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس نيز تعهد كرده 2 برابر اين ميزان اعتبار را براي نوسازي مدارس استان كرمان اختصاص دهد.
استاندار كرمان تاكيد كرد: پروژه اي را در اين استان كلنگ زني نمي كنيم مگر آنكه از اجرا و تكميل آن اطمينان داشته باشم.
معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس وزارت آموزش و پرورش نيز به اختصاص سهم مازادي به استان كرمان براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام تا هفته آينده اشاره و بيان كرد: تلاش مي شود پروژه هاي نيمه تمام استان كرمان بر اساس برنامه زمانبندي به اتمام برسد.
مهراله رخشاني مهر خاطرنشان كرد: سياست ما بر اين است پروژه هاي نيمه تمام بر اساس ميزان پيشرفت فيزيكي آنها اولويت بندي شده و با تخصيص اعتبارات، براي تكميل اقدام شود.
وي بر ساماندهي برخي خوابگاه هاي دانش آموزي در شهرستان ها تاكيد كرد و ادامه داد: ساخت 2 خوابگاه در جنوب و شرق براي دانش آموزان استان كرمان را نيز برنامه ريزي كرده ايم.
وي خاطرنشان كرد: در لايجه بودجه سال 98 ميزان بودجه سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس وزارت آموزش و پرورش معادل سه برابر نسبت به سال 97 رشد داشته است.
معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: تخصيص اعتبارات عمراني نوسازي مدارس در سال 97 بالغ بر 110 درصد بوده و اين موضوع نشان از پيگيري هاي انجام شده در اين حوزه دارد.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان نيز گفت: از سال گذشته تاكنون 20 باب مدرسه غيرانتفاعي با 248 كلاس درس در استان كرمان احداث شده و در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
احمد اسكندري نسب افزود: 18 درصد دانش آموزان استان كرمان در مدارس غيرانتفاعي مشغول به تحصيل هستند.
مديركل نوسازي مدارس استان كرمان نيز گفت: در حال حاضر 220 پروژه نيمه تمام در استان كرمان وجود دارد كه تلاش مي شود بر اساس ميزان پيشرفت فيزيكي آنها، اولويت بندي شده و تكميل شوند.
غلامرضا رجايي افزود: در استان كرمان نياز به افزايش اعتبارات براي نوسازي و تكميل مدارس وجود دارد.
3029