مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دومين دستگاه اكوكارديوگرافي ديجيتال و پيشرفته با 10 ميليارد ريال خريداري و تحويل بيمارستان امام خميني (ره) اين شهرستان شد.

سامرند مرزنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دستگاه در مركز كلينيك تخصصي و فوق تخصصي تازه افتتاح شده بيمارستان امام (ره) مهاباد نصب و آماده بهره برداري شده است.
وي ادامه داد: 80 درصد هزينه خريد اين دستگاه توسط وزارت بهداشت و درمان و 20 درصد باقي مانده از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي تامين شده است.
مرزنگ اضافه كرد: اين دستگاه با هدف سهولت دسترسي انجام اعمال تشخيصي بيماري هاي قلبي و عروقي و ارايه خدمات تخصصي به بيماران با تعرفه دولتي خريداري شده است.
مدير شبكه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: اكو كارديوگرافي روشي است كه با استفاده از امواج صوتي، ساختمان داخلي قلب به تصوير كشيده مي‌شود و در حقيقت به عنوان استاندارد تشخيص بيماري‌هاي قلبي عمل مي كند.
وي بيان كرد: بخش تصوير برداري بيمارستان امام خميني (ره) با حضور متخصصان راديولوژي و بهره‌مندي از دستگاه ‌هاي پيشرفته‌ تصوير برداري پزشكي از جمله اِم.آر.آي، سي.تي.اسكن، راديولوژي ديجيتال، ماموگرافي و سونوگرافي به عنوان يكي از مراكز پيشرفته تصويربرداري جنوب آذربايجان غربي آماده خدمات رساني به مردم است.
به گزارش ايرنا، كلينيك تخصصي و فوق تخصصي بيمارستان امام خميني (ره) مهاباد در زميني به مساحت 450 مترمربع داراي 14 اتاق و 42 پزشك متخصص و فوق تخصص در رشته هاي ارتوپدي، چشم، ريه، داخلي، زنان و زايمان، ارولوژي، اعصاب و روان، جراحي و داخلي مغز و اعصاب، جراحي عمومي، كودكان، قلب، گوش و حلق و بيني و دندانپزشكي است كه در دو شيفت صبح و عصر درمانگاه فعاليت دارند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و داراي يك بيمارستان، 65 خانه بهداشت، 9 مركز سلامت روستايي، پنج مركز شهري و بيش از 200 مطب خصوصي با پروانه فعاليت است.
9903/3020/2093